اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: تلاشها و همکاری های همه اعضا با دستگاه قضایی یک عزم جدی در صیانت از بیت المال بوجود آورده است که نیازمند هم افزایی و نگاه مسئولانه برای تقویت ابن همکاریها می باشد.

ناصرعتباتی افزود: هر مجموعه ای در حوزه کاری خود باید تلاش کند تا در جهت حفظ حقوق بیت المال اقدامات لازم را معمول نماید.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: توجه به حقوق عامه و بیت المال، امور زیست محیطی، امور اراضی، منابع طبیعی و ملی. مشکل ضایعات، پسمانده، ترافیک شهری در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوده و هست و در سال ۱۴۰۱ نیز با برنامه ریزی منسجم و قاطع وظیفه قانونی و نظارتی خود را در راستای اقدامات نهادها و سازمانهای مرتبط برای ساماندهی مشکلات و صیانت از منابع ملی و طبیعی اعمال خواهد نمود.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به کسب رتبه اول کشوری استان در اجرای طرح حدنگار در عرصه منابع طبیعی و ملی گفت: استان در زمینه حدنگار و تثیبت صددرصدی مالکیت عرصه های منابع طبیعی و ملی رتبه اول کشوری را کسب نموده است که این مهم در نوع خود بی نظیر است، در خصوص ثبت اراضی کشاورزی هم قرارگاهی تشکیل شده که با نظارت مستمر و مداوم در تلاش هستیم تا کلیه اراضی کشاورزی را تثبیت مالکیت نماییم و این هم به نفع کشاورزان و هم به نفع دستگاه قضایی است و مانع بروز بسیاری از دعاوی و اختلافات در این حوزه می گردد.

عتباتی همچنین اظهار داشت: آزادسازی حریم رودخانه ها و دریاچه ارومیه در حال انجام است و باید این امر را با جدیت دنبال کرد تا هیچ گونه تصرف و تجاوزی به حریم رودخانه ها و دریاچه ارومیه را شاهد نباشیم.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به معضلات و مشکلات شهری مرکز استان پرداخت و گفت: برخی مشکلات زندگی را برای مردم سخت کرده است که باید با همت و هماهنگی و همکاری همه نهادها با کمک شهرداری ساماندهی شود از جمله ساماندهی وضعیت پسماندها، وانت های میوه فروشی، دست فروشان، کانالها وجوی آب‌های داخل شهری، و مسائلی از این دست که برای مردم مشکل ساز می شوند که می بایست این امور تدبیر گردد.

عتباتی در پایان گفت: تلاش همه مسئولین انقلابی برای حصول رضایتمندی مردم هست و باید در این راه کم نگذاریم و تلاش کنیم.

در ادامه جلسه مجیدی داستان مرکز استان نیز به معضلات و مشکلات شهر اشاره و گفت: ساماندهی معضلات و مشکلات شهر مورد دغدغه مسئولین و مردم هست و این مشکلات موجب بروز برخی آسیب های اجتماعی هم می شود که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم اجرایی و عملیاتی هست تا این چالش ها مدیریت شوند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود درخصوص موضوع جلسه پرداختند و این جلسه با تصویب مصوباتی از جمله ظرف ۲ ماه امکان ساخت و ساز در اراضی  بافت تاریخی شهر ارومیه با نظارت شورای حفظ حقوق بیت المال تعیین تکلیف شوند، همچنین بر اساس مقررات شهری درجهت خدمت رسانی برای مردم کارگروهی برای ساماندهی میدان میوه و تره بار تشکیل گردید  و برای ضایعات فروشی هم ۱۳ هکتار زمین  از طریق اداره کل  راه و شهرسازی اختصاص یافت تا شهرداری نسبت به ساماندهی آنها اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست