اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : با تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و بدنبال اعلام و افزایش چند برابری قیمت بنزین در کشور در برخی از شهرها آشوب و اغتشاشاتی از سوی برخی افراد ایجاد شد! برخی از اماکن عمومی و شخصی تخریب شد! چند نفر در شهرهای مختلف جان خود را از دست داده و برخی از ماموران و مردم هم زخمی شده و راهی بیمارستان شدند! فضای عمومی جامعه مشتنج و اینترنت و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دچار اختلال و قطع گردید . معابر و خیابان ها محل تجمع ، اعتراض و درگیری شد! در این روی سکه شبکه های معاند ، گروه های ضد انقلاب و مخالفین که کم هم نیستند به سردمداری آمریکا و غرب در صدد تقویت و حمایت از ین شورش ها و اغتشاشات گام برداشته و مردم را به اقدامات تخریب گرایانه هدایت کرده و می کنند و جامعه به نوعی دچار ناهنجاری و تنش گردید و ضرر هنگفتی در حوزه اقتصادی و هم در حوزه اجتماعی و سیاسی بر کشور و خود مردم وارد آمده که جبران |آن در این شرایط فعلی اقتصادی مدت ها زمان می برد و کاملا هم هزینه بر می باشد.
علیرغم تاکیدات مسئولان و متولیان امر ؛ برخی ها معتقدند با افزایش قیمت بنزین قیمت برخی از کالا تغییر و افزایش خواهد یافت و در این سوی برخی ها هم بدنبال فرصت طلبی و سوء استفاده از بازار خواهند شد . در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی درگیر است و موضوع معیشت و بیکاری به عنوان دغدغه اصلی همه سردمداران و مردم تبدیل شده است ؛ فشارهای اقتصادی که از قبل تحریم ها و برخی از سوء مدیریت ها ، اختلاس ها ، رانت ها و فساد در کشور پدید آمده است.
همان کشورها و دشمنانی که در این ۴۰ سال عمر انقلاب بیشترین فشارها و تحریم ها را بر مردم اعمال کرده و بصورت کاملا ناجوانمردانه درصدد چالش برای مردم بوده اند، مثل همیشه» دایه مهربانتر از مادر« شده و با پیام های خنده آور و مضحک با مردم ایران اعلام همدردی نموده و از اغتشاشاتی حمایت کرده که خود آنها از مسببین اصلی اوضاع کنونی می باشند.در حالی که غرب به سردمداری آمریکا از هیچ گونه تحریم و فشار از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری بر مردم و دولت ایران خودداری نکرده ، این روزها از پشت تریبون های خود طوری صحبت می کنند که انگار می خواهند منجی مردم ایران باشند.
همانطور که رهبری هم بارها تاکید فرموده اند مسئولان باشد بدنبال حل مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند ؛ بدون شک در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد و از قبل همین مشکلات و چالش ها مردم در حوزه معیشت و بیکاری دچار سردرگمی هستند و برخی از عوامل و داخلی باعث شده در چند سال اخیر نرخ تورم و قیمت برخی از کالاها چندین برابر شده و در این وانفسا سوء مدیریت ها و سوء استفاده های داخلی هم مزید بر علت شده تا مردم دچار مشکلات بیشتری گردند ؛ اما این نکته نباید فراموش شود که غرب هیچ وقت هواخواه و حامی مردم ایران نبوده و تمام تلاش انها ضربه زدن به ماهیت نظام ، اسلام و انقلاب و مردم ایران بوده است.
با همه این اوصاف راه حل مشکلات کشور ؛ در داخل است و همانا یک مدیریت انقلابی و جهادی ، همراهی و همدلی خود مردم و حاکمیت ، جلوگیری از فساد ، رانت ، ارتشاء و اختلاس و تبیین آرمان های امام و اهداف عالیه اسلام و انقلاب که همانا عدالت ، برابری و وحدت و یکپارچگی است نه اغتشاش ، شورش ، هرج و مرج ، درگیری ، ناامنی و تخریب اموال عمومی.
لاجرم باید فارغ از همه چالش ها ، مشکلات ، نقصان ها ، انتقادات همه مردم بمانند » ید واحده « برای حل مشکلات گام بردارند و متولیان و مسئولان امر هم موظف هستند مشکلات و دردهای مردم که کم هم نیستند را به حداقل رسانده و چاره ای اساسی برای معیشت و بیکاری مردم بیاندیشند.
امنیت و آرامش سرلوحه تمامی مسیرهای عمران ، توسعه ، پیشرفت و آبادانی یک منطقه است و اگر امروزه کشور و حتی آذربایجان غربی با قریب به یک هزار کیلومتر مرز مشترک با ۳ کشور دارای بالاترین میزان امنیتی می باشد ؛ مرهون تلاش و مجاهدت شبانه روزی همه نیروهای امنیتی ، نظامی ، انتظامی ، سپاه و بسیج و از همه مهم تر همراهی خود مردمی است که به رغم همه انتقادات در این ۴۰ سال همپا و همدوش انقلاب ، اسلام و رهبری حرکت کرده و این مهم باید پاس داشته و حفظ شود.
با این توضیح که شیوه اعلام و تصمیم ناگهانی در اجرای این طرح خود جای بحث و بررسی دارد و دولت و متولیان امر بهتر بود به صورت پلکانی و با اعلام شرایط عمومی نسبت به این مهم گام بر داشته و در کمال شفافیت و صداقت اوضاع داخلی و خارجی کشور را با مردم در میان گذاشته و مردم را در جریان همه چیز بگذارند.
رمز موفقیت و گذر از همه بحران ها» حفظ وحدت و امنیتی « است که با خون دهها هزار شهید بوجود آمده و هر کس در این میان در صدد تفرقه ، خیانت ، ناامنی و ایجاد شرارت گام بردارد به خون شهدا و آرمان های عالیه نظام خیانت کرده و در این بین مسئولان و کارگزاران هم وظیفه دارند نظارت بر بازار را تقویت کرده ، از تولیدات داخلی حمایت نموده و مشکلات مردمی و نارضایتی ها را به حداقل رسانده و تلاش کنند مردم بیشتر از این دچار مشکل نشوند و در سایه همین امنیت به آرامش و رفاه نسبی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست