اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار تن گندم وارداتی جهت ذخیره سازی در سیلوها و انبارهای ذخیره سازی استان از طریق بنادر جنوبی کشور بارگیری و به استان جهت توزیع حمل شده است .

امید زینالی اصل در سی و نهمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که در محل سالن جلسات شرکت غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد، افزود: برای تامین ذخایر استراتژیک مردم استان؛ همچنین دو هزار و ۶۷۵ تن برنج وارداتی از نوع هندی ، پاکستانی و تایلندی نیز به استان در حال حمل است.

زینالی بیان‌کرد: تا کنون به میزان ۶۳۵ تن برنج تایلندی، ۱۲۲۳ تن برنج هندی، ۳۱۱ تن شکر نیز از محل انبار شرکت غله پیش فاکتور جهت توزیع صادر شده است.

او اضافه کرد:  مقدار ۴۱۷ تن برنج تایلندی، ۹۳۲ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن شکر نیز توسط شرکت غله و خدمات بازررگانی استان به قیمت مصوب دولتی در سطح بازار توزیع شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است و لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه ها حل شود.

او در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

زینالی با تاکید بر لزوم اصلاح قیمت نان های فانتزی در سطح نانوایی های استان، بیان کرد: بازرسی ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی بیان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی ها نیز به بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استانها واگذار شده است که در این زمینه بازرسی ها تشدید شده است و تداوم  دارد.

او افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود.

زینالی با اشاره به اطلاع رسانی و گزارش تخلفات از طریق سامانه ۱۲۴ ، ادامه داد:  بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت ،وزن چانه ،ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست