اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : «سیامند رحمان» پاراوزنه بردار پرافتخار ایران و دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم امروز (جمعه) با مهار وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی نورسلطان قزاقستان شد.

وی در حرکت نخست وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را مهار کرد؛ سپس وزنه ۲۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در آخرین حرکت درخواست وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی کرد که از مهار آن انصراف داد.

«منصور پورمیرزایی» دیگر نماینده کشورمان در همین وزن، در نخستین حرکت در مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی ناکام ماند و سپس در تلاش دوم خود موفق به مهار این وزنه شد.

وی در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی را درخواست کرد که موفق به مهار آن نشد و در نهایت با مهار وزنه ۲۳۶ کیلویی عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره‌ی جهان را از آن خود کرد.

در این دسته وزنه‌برداری از کشور عراق در مکان سوم قرار گرفت.

مسابقات پارا وزنه برداری قهرمانی جهان که ۲۱ تیر ماه با حضور ۴۴۱ ورزشکار از ۷۸ کشور به میزبانی قزاقستان در شهر نورسطان آغاز شد، فردا (شنبه) با برگزاری رقابت‌های تیمی به کار خود پایان خواهد داد.

تیم ملی کشورمان در پایان این مسابقات هقت مدال رنگارنگ (۳ طلا، ۳ نقره و ۱ برنز) را به دست آورد.

سیامند رحمان وزنه‌بردار فوق سنگین پارالمپیکی می‌باشد که یک دهه گذشته افتخارات فراوانی برای ورزش ایران کسب کرده است.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری شناخته شده در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

این وزنه‌بردار سنگین وزن دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.

رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.

«رحمان» برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

قوی‌ترین مرد معلول جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح‌دید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست