اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۳۷ هزار و ۷۶۵ نفر در سکونتگاه های غیر رسمی آذربایجان غربی ساکن هستند.

سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی سکونت گاه های غیر رسمی استان اظهار کرد: در حال حاضر سکونت گاه غیر رسمی در ۸ شهر ارومیه، سلماس، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، نقده، خوی و میاندوآب شناسایی شده که مساحت آنها یک هزار و ۷۶۱ هکتار مساحت سکونت گاه های غیررسمی آذربایجان غربی است.

حمزلو ادامه داد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهرهای استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، ۳۰ پروژه‌ مختلف بازآفرینی شهری را در حاشیه شهرهای استان اجرا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در همین راستا در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونت گاه های غیر رسمی اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت خانه محله در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

حمزه لو بیان کرد: ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی مرتبط با فعالیت های بازآفرینی شهری بوده و این امر با جدیت دنبال می شود.

او همچنین در رابطه با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان، نیز گفت: افق طرح جامع شهر بوکان تا سال ۱۴۰۵ بوده و در راستای مطالعه مجدد و بررسی بیشتر با تقلیل افق مدنظر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: همچینین در راستای ساماندهی اراضی و سکونت گاه های شهر بوکان الحالق به محدوده ۴۰ هکتار به محدوده شهر بوکان در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست