اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مرحله اول سی و پنجمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در مسیرهای تبریز به ارومیه با نام (شهید مهدی باکری) با شرکت تیم‌های دانشگاه آزاد تبریز، آرویج شرق مازندران و تیم هایی از آلمان،آفریقای جنوبی، مراکش،مالزی،اندونزی،تایلند، قزاقستان و تیم ملی عراق برگزار شد.

س از دو سال وقفه به دلیل همه گیری کرونا، سی و پنجمین تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذرباجان با جایزه ۲۲۵۰۰ یورویی در پنج مرحله و مسافت کلی ۷۶۴ کیلومتر و به میزبانی استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در حال برگزاری است. 

نخستین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ و جریان جنگ تحمیلی با عنوان تور دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه، با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز شد و در سال‌های بعد نام آن به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر یافت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ارومیه گفت: همه امکانات لازم برای میزبانی شایسته از دوچرخه سواران شرکت کننده در تور بین‌المللی آذربایجان در این شهرستان فراهم شده تا مرحله اول این مسابقات در ارومیه به خوبی به پایان برسد.

جعفر ظرف‌فروش با بیان اهمیت میزبانی توربین‌المللی دوچرخه سواران در ارومیه اظهار کرد: با توجه به موقعیت ژئوپلوتیکی استان آذربایجان‌غربی در شمال‌غرب کشور و با توجه به شرایط مرزی شهر ارومیه؛ میزبانی تور بین‌المللی نشان از امنیت کامل و مطلوب در این شهرستان است.

وی با اشاره به میزبانی ارومیه به عنوان مقصد فاز اول تور بین‌المللی دوچرخه سواری افزود: ۳۵ اُمین تور دوچرخه سواری آذربایجان با نام «ایران آذربایجان» در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل برگزار می‌شود که ارومیه اولین مقصد این دوچرخه‌سواران بود.

ظرف‌فروش با اعلام اینکه سوت آغاز این تور روز پنج شنبه ساعت ۱۱ صبح در پارک ائل گلی تبریز زده شد، افزود: دوچرخه سواران پس از طی مسافت ۱۵۶ کیلومتری ساعات ۱۴ تا ۱۵ عصر وارد نقطه پایان فاز اول در پارک الغدیر ارومیه شدند.

وی با بیان اینکه آسفالت مسیرهای این مسابقات ترمیم شده است، یادآور شد: مسیرهای جاده‌ای و مسیرهای داخل شهری با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین شهرداری ارومیه روکش آسفالت شده تا تردد دوچرخه سوراان در شرایط مطلوبی انجام شد.

این مسابقات با حضور ۱۱۰ رکاب‌زن از کشورهای خارجی، مانند اندونزی، لیتوانی، مالزی، آفریقای جنوبی، تایلند، مراکش، آلمان، عراق، دو تیم از قزاقستان و مابقی از تیم‌های داخلی از جمله تیم ملی، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و آرویج شرق مازندران از هفتم تا ۱۱ مهر در پنج مرحله برگزار می‌شود.

مرحله اول این تور ساعت ۱۱روز پنج شنبه از پارک ائل گلی تبریز آغاز و پس از طی مسافت ۱۵۰ کیلومتری دوچرخه سواران در ایستگاه پارک الغدیر ارومیه به انتهای خط رسیدند.

مرحله نخست سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان به مسافت ۱۵۳.۸ کیلومتر از تبریز به ارومیه برگزار و رکابزن بلژیکی قهرمان شد و پیراهن طلایی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، در این مرحله که ظهر پنجشنبه از پارک ائل گلی تبریز آغاز و در پارک الغدیر ارومیه به پایان رسید، «مارجاند قیانی» از تیم «تارتلتو بلژیک» موفق شد با عبور از خط پایان به عنوان نفر نخست، پیراهن طلایی را از آن خود کند.همچنین «محمد نورایمان» از تیم «ترنگانو مالزی» و «پیراپول» از تیم «تی سی سی تایلند» عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در این دور از سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان، پیراهن کوهستان به «محمد نورایمان» از «ترنگانو مالزی»، پیراهن امتیازی به «ریمانی داویت» از «بایک اید آلمان» و پیراهن سفید به «جین کلود» از «پرتاج آفریقای جنوبی» رسید.

مرحله دوم این دوره فردا در مسیر ۱۴۸.۹ کیلومتری تبریز به جلفا برگزار خواهد شد.
در آیین اختتامیه مرحله نخست رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار ارومیه، مدیران کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و غربی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست