اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس ورزش و جوانان مهاباد گفت: رکوردار شنا استقامتی و اولین قایقران سندروم داون کشور در مسابقات شنای آب های آزاد قهرمانی کشوری در مریوان مدال طلای افتخاری کسب کرد.

قرنی مصطفی پور در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: شاهو محمدی ورزشکار سندروم داون مهابادی با مربیگری محسن مازوجی برای اولین بار در مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی کشوری به صورت افتخاری شرکت کرد.

وی افزود: محمدی در این مسابقات که ۱۵ الی ۱۶ شهریورماه در مریوان و در دریاچه زریبار برگزار شد، مسافت ۳ کیلومتر را با موفقیت همپای بهترین شناگران کشور در رده سنی ۱۴ الی ۲۰ سال (جوانان) طی نمود و ثابت کرد که معلولیت محدویت نیست.

مصطفی پور گفت: مسئولین برگزار کننده و هیات شنای استان کردستان و شهرستان مریوان ضمن اهدای مدال طلای افتخاری مسابقات، گواهی شرکت در این مسابقات را به عنوان ورزشکار نمونه به “شاهو محمدی” اهدا کردند.

رییس ورزش و جوانان مهاباد  ادامه داد: شاهو محمدی رکورد دار شنا استقامتی سندروم داون و اولین قایقران سندروم داون ایران است که سال گذشته نیز در مسابقات قهرمانی آبهای آزاد استان آذربایجان غربی که در سردشت برگزار شد حضور داشت و این‌ بار نیز در مریوان با شناگران عادی در سطح کشور به رقابت پرداخت.

به گزارش کردپرس، “شاهو محمدی” نابغه شنای ایران، سال گذشته، با شنا کردن ۲۴۸۳/۲۰ متر در یک ساعت رکورد شنای استقامت جامعه معلولین کشور را در ارومیه و در حضور نمایندگان کمیته ثبت رکورد فدراسیون همگانی جابه جا کرد.

محمدی از سال ۹۱ شناکردن را به صورت حرفه ایی آغاز کرد و در هجدهمین بازیهای المپیک ویژه ایران قهرمان  شد و مدال طلای مسابقات را کسب کرد. او علاوه بر این رشته ورزشی، در قایقرانی و همچنین نواختن موسیقی نیز مهارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست