اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 شهردار ارومیه گفت: پروژه بزرگ میدان امام خمینی ارومیه و احیای کاروانسراهای میدان امام با جذب یک سرمایه گذار از کشور عراق با سرمایه ۳ هزار میلیارد ریالی جهت اجرا تصویب شد.

محمد حضرت پور در برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه آزاد سازی میدان امام خمینی با هدف بازسازی بافت تاریخی ۲۵ سال پیش توسط دولت صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر سه کاروانسرای نخجوانی، مهدی زاده و سروش در میدان امام خمینی بافت تاریخی شهر  واقع شده است.

وی افزود: سال ها جهت نوسازی میدان امام و حفظ این بافت تاریخی به عنوان بافت ارزشمند به دنبال جذب سرمایه گذار با همکاری راه و شهرسازی بودیم و در سال ۹۷ با تشکیل جلسه ای در تهران، احیای کاروانسراهای میدان امام مجداً در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی قرار گرفت و نهایتاً طرح احیای سه کاروانسرا برای اجرا تصویب شد.

حضرت پور ادامه داد: بیشتر خواستار آن بودیم که احیاء و راه اندازی کاروانسراها با مشارکت خود بازاریان صورت بگیرد اما این مهم تحقق نیافتاد و با جذب سرمایه گذاری از تهران باز هم با توجه به اینکه سودی برای سرمایه گذار نداشت مقوله سرمایه گذاری تحقق نشد.

شهردار ارومیه تصریح کرد : لذا  امسال و طی شش ماه گذشته با جذب یک سرمایه گذار از کشور عراق با سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی و با توافق این پروژه جهت اجرا تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه با جذب این سرمایه گذار عراقی متاسفانه برخی افراد مسایل قومیتی را وارد این موضوع کردند، گفت: این مهم منجر به فرار این سرمایه گذار و یا سرمایه گذاران بعدی می شود.

حضرت پور ادامه داد: یک سری اشخاص که نیتشان نمی دانم چیست با فضا سازی های  که انجام می دهند و اینکه شهر را باز می فروشند و آن را به سرمایه گذاری از کشور عراق واگذار می کنند، اما بنده بارها گفته ام که سرمایه گذاری جایی تحقق می یابد که استقبال از آن می کنند.

شهردار ارومیه تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی  سرمایه گذاری می کند باید با ایجاد فضای امن برای آن ، ماندگاری سرمایه اش را در این شهر را رقم بزنیم اما اگر این سرمایه را با مسایل قومیتی درگیر کنیم قطعا  پای هیچ سرمایه گذار دیگری  به اینجا نمی رسد.

وی  با بیان اینکه احیای سراهای نخجوانی، مهدی زاده و سروش در سایه سرمایه گذاری برای شهر باقی می ماند اظهار کرد: پروژه میدان امام در قالب پروژه مشارکتی؛ ۵۵ درصد سهم سرمایه گذار و ۴۵ درصد سهم شهرداری اجرا می شود  و برابر مصوب شورای اسلامی شهر ما حق فروش از ۴۵ درصد حق شهرداری را نداریم و به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری است.

حضرت پور افزود: ۴۵ درصد اعیانی که سرمایه گذار احداث می کند و حتی عرصه ملک نیز در اختیار شهرداری است  و عرصه را هم نمی توانیم باز بفروشیم.

شهردار ارومیه در خصوص این پروژه گفت: طرحی در این میدان چون بازسازی سه کاروانسرای مهدی زاده، نخجوانی و سروش به مانند گذشته،  ایجاد فضای  پارکینگ درمساحت  ۵۶ هزار در دوطبقه در زیر زمین خیابان اقبال با توجه به نیاز بازار و رونق اقتصای در آن و فضای پیاده روی در این خیابان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فراهم سازی زمینه های اشتغال در سایه جذب سرمایه گذار، بیان کرد:  درسایه جذب سرمایه گذار از کشور عراق برای  پروژه میدان امام که این پروژه در مدت ۱۲ ماه اجرا می شود شاهد اشتغال برای جوانان و گردش مالی برای شهر خواهیم بود همچنین در قالب پروژه سرمایه گذاری جهت رونق بازار، احیای بافت تاریخی شهر، ایجاد ارزش افزوده و رفاه شهروندان وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش کردپرس، طرح میدان امام خمینی، در محدوده‌ای به مساحت ۴۷ هزار و ۲۸۰ مترمربع واقع در حدفاصل خیابان بعثت و خیابان شهید منتظری ارومیه با هدف بازسازی مناطق بمباران‌شده ارومیه در سال ۷۳ تصویب شد بر اساس برنامه اجرایی پیش‌بینی‌شده قرار بود این میدان در سه مرحله تا پایان سال ۱۳۹۲ به اتمام برسد، ولی با گذشت دو دهه هنوز به سرانجام نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست