اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف و انهدام شبکه جعل و ارتشاء در شهرداری خوی خبر داد.

ناصر عتباتی اظهار کرد: احدی از کارمندان واحد حسابداری شهرداری خوی با همکاری دو تن دیگر با تشکیل باند ارتشاء بدون دریافت مطالبات شهرداری با جعل سند اقدام به صدور تسویه حساب مالی به بدهکاران شهرداری می‌کردند.

عتباتی ادامه داد : شگرد کار متهمین به این نحو بود که مالکین ساختمان‌ها جهت پرداخت عوارض ماده ۱۰۰ شهرداری و یا سایر مطالبات شهرداری با پیش پرداخت مبالغی، مابقی مطالبات را تقسیط و در مقابل آنها چک‌های مختلفی صادر می‌کردند، متهمین در واحد حسابداری چک‌های بدهکاران شهرداری را از پرونده خارج و در اختیار متهم دیگر پرونده قرار می‌دادند و نامبرده نیز با مراجعه به صاحبان چک با اخذ نقدی مبالغی، چک‌های مالکین را تحویل و متهم دیگر در سیستم حسابداری با جعل، سند تسویه حساب صادر می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود : حسب اقرار متهمین در حدود ۳۰ میلیارد ریال از چک‌های دریافتی شهرداری به ا – ط تحویل و در مقابل آنها ۶۰۰ میلیون تومان از وی دریافت کرده‌اند که متهمین با قرارهای قانونی به اتهام‌های اختلاس و معاونت در اختلاس و کلاهبرداری به زندان معرفی و تحقیقات گسترده جهت کشف ابعاد وسیع فساد در شهرداری خوی ادامه دارد.

عتباتی در ادامه تصریح کرد: حفظ حقوق بیت المال از وظایف اصلی دستگاه قضائی هست و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد و تا خشکاندن ریشه‌های فساد مبارزه علیه فساد، رشوه، اختلاس، رانت، تضییع حقوق بیت المال و هر تخلفی که بر علیه حقوق عامه باشد ادامه دارد و دست غارتگران بیت المال را کوتاه خواهیم کرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اداری استان هم متذکر شد که مجموعه تحت امر خود را کاملاً نظارت کنند و اجازه بروز چنین جرایمی را در داخل مجموعه ندهند چرا که ترک فعل در این قبیل موارد ناخواسته پای مدیران را هم به میدان خواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست