اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: نام‌نویسی دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد که رقم آن در استان ۱۵ میلیون تومان است.

سیدمحسن حمزه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار کردپرس، اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ٣٠٠٠٧٣۶۴٠ ثبت نام اولیه کنند و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir اطلاعات خود را تکمیل کنند.

او ادامه داد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در شهر تهران ۵٠٠ میلیون ریال، شهرهای بزرگ (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ٣٠٠ میلیون ریال اعلام شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه مبلغ این تسهیلات در استان ۱۵ میلیون تومان است، اذعان کرد: تسهیلات بانکی این طرح از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کروناست و با نرخ سود ١٣ درصد و با سررسید یک‌ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌‌شود. در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

حمزه لو تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده ١ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ١٣٨۴ به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

او در پایان گفت: متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه شامل کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده های پنج‌نفره و بیشتر، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره )، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار تعیین شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست