اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در شبانه روز گذشته، با فوت ۴ نفر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۳۶۱۲ نفر است.

 تا تاریخ ۵ اسفند ماه ، ۴۶۱ مورد در بیمارستان های استان بستری شدند که ۴۴۰ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۲۱۴ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی؛ در آی سی یو ۱۳٨ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۲۴ نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

این روز با فوت ۴ نفر مجموع فوتی های استان به ۳۶۱۲ نفر رسید. مجموع کل مبتلایان ۱۱۲ هزار و ٨۲۱ نفر شدە است.

نکته قابل تامل در آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی استان حذف تعداد فوتی های کرونا به تفکیک شهرستان ها از اول آبان ماه تا کنون است.

شناسائی ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی از شناسایی دو مورد کرونای جهش یافته در استان خبرداد.

 دکتر جواد آقازاده در خصوص این ویروس جهش یافته گفت: اولین مورد در تاریخ ۵ اسفند ماه سالجاری یک خانم ۴۸ ساله مسافر ورودی تبعه ایران از مرز تمرچین پیرانشهر و دومین مورد در تاریخ ۶ اسفندماه در یک کارگر ۳۰ ساله اهل خوزستان شاغل در یکی از واحدهای صنعتی ارومیه شناسایی شدند.

او افزود: اولین مورد در طی غربالگری از مسافرین ورودی به کشور و دومین مورد توسط مرکز ۱۶ ساعته کشف و شناسایی شدند.

دکتر آقازاده بیان کرد: کلیه افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی، مراقبت و غربالگری شدند و تمامی اقدامات بهداشتی در راستای کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری انجام گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن ابراز نگرانی شدید از گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و استان که قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد بر رعایت هر چه بیشتر و مستمر پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری و آغاز موج سهمگین چهارم  بیماری تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست