اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف یک پرونده عاملان سرقت اطلاعات ۱۰۶ کارت بانکی شهروندان خبر داد و گفت : در هنگام خریدهای اینترنتی خود در صورت مواجهه با پیغام خطا و ناموفق بودن تراکنش سریعا رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید.

سرهنگ نصرتی گفت: در پی مراجعه فردی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برداشت شده است موضوع در اسرع وقت تحت رسیدگی کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته شده مشخص گردید که شاکی جهت خرید نرم‌افزاری به کانالی در تلگرام مراجعه نموده و با توجه به اینکه این ترفند، اقدامی در جهت کلاهبرداری بوده در روند خرید با تراکنش ناموفق روبه رو شده و بعد از گذشت چند ساعت حساب بانکی وی خالی می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات پلیسی و فنی، پس از شناسایی محل اختفای آن‌ها در جزیره کیش با همکاری فتا این منطقه موفق به دستگیری سه نفر متهم در این راستا شدند.

سرهنگ نصرتی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهمین محرز گردید که آن‌ها با تبلیغ نرم افزارهای جعلی با کارکرد غیر واقعی کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت نموده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی افراد می‌نمودند که در این راستا با سرقت اطلاعات ۱۰۶ کارت بانکی مبلغی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برداشت نموده بودند.

وی به شهروندان هشدار داد: در هنگام خریدهای اینترنتی خود در صورت مواجهه با پیغام خطا و ناموفق بودن تراکنش سریعا رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر داده و موجودی حساب مذکور را به حساب دیگری انتقال دهید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: جهت تهیه نرم افزارهای مورد نیاز خود به مارکت‌های مجاز و معتبر مراجعه نموده و به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خریدی انجام ندهید.

وی از شهروندان خواست با مراجعه به سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) مشکلات و هر گونه موارد غیر‌قانونی در فضای مجازی را با این پلیس در میان بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست