اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: درحال حاضر حدود ۱۲ هزار خانوار روستایی استان فاقد بیمه هستند و برنامه ریزی شده در مدت زمان کوتاهی همه این خانوارها تحت پوشش قرار گیرند.

یونس معزز با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۴ هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایردر آذربایجان غربی هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۰۰ خانوار ساکن مناطق روستایی و عشایری استان مستمری بگیر بازنشستگی و ۱۳۲نفر مستمری بگیر از کار افتادگی این بیمه هستند.

او تاکید کرد: همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند و اولویت صندوق تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب پذیر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: رشد عضویت روستاییان و عشایر استان  در این صندوق به دلیل مزایای این صندوق بسیار بالا و قابل قبول است طوری که در یکی، دوسال اخیر استان در جذب عضو جز رتبه های بالای کشوری قرار دارد.

معزز با اشاره به اینکه صندوق درتلاش است طرح جذب یک میلیون عضو در کشور را در سال جاری اجرا کند، اظهار کرد: مهمترین هدف این صندوق تامین امنیت اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد ها و مهاجرت معکوس به روستاها است.

او با بیان اینکه حدود ١٨ هزار نفر از بانوان شاغل روستایی این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، گفت: ۱۵۱ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز جزو مستمری بگیران هستند، ادامه داد: تمامی بانوان شاغل روستایی آذربایجان غربی می‌توانند با مراجعه به دفاتر و کارگزاری های این صندوق خود را بیمه کنند.

معزز در پایان تصریح کرد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در آذربایجان غربی با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هر ماه مستمری می‌گیرند.

گفتنی است؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی خرداد ماه امسال از شناسایی ١٢۵ هزار خانوار مناطق روستایی نشین و یارانه بگیر فاقد بیمه در آذربایجان‌غربی خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست