اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: جباری تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰ مورد فعالیت غیرمجاز گردشگری در سطح استان شناسایی شد و با همکاری دستگاه‌های مربوطه از انجام این فعالیت‌های جلوگیری شد.

جلیل جباری اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۷۵ نفر در مراکز اقامتی سطح استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای بوم‌گردی اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود:  همچنین در این مدت دو مرکز اقامتی در استان به بهره‌برداری رسید که در این راستا ۱۳۲ تخت اقامتی به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد و تعداد اشتغال ایجاد شده در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سفره‌خانه‌های استان برابر با ۲۶ نفر بوده است.

او با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان دارد، ادامه داد: تهیه موشن‌گرافی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، برگزاری تورهای آشناسازی، راه‌اندازی تور مجازی و پخش لایو ایسنتاگرامی از جاذبه‌های استان از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صدور هشت فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید ۱۸ فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید هشت فقره مجوز پروانه فعالیت تاسیسات اقامتی، تمدید ۲۹ فقره مجوز فعالیت بند ب و صدور سه فقره پرونه بوم‌گردی از جمله اقدامات معاونت گردشگری در سال ۱۴۰۰ بوده است.

او تصریح کرد: در سال گذشته چهار انجمن حرفه‌ای تاسیسات گردشگری استان تشکیل شد که با تشکیل این انجمن‌ها پیش‌بینی می‌شود شاهد تسهیل امور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انجام یک هزار و ۷۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵ مورد گواهی‌نامه کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجوز فعالیت ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان صادر شد و نیز دو مرکز اقامتی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

جباری تصریح کرد: رسیدگی به ۱۳ مورد از شکایات دریافتی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، صدور ۱۵۹ مورد گواهی‌نامه آموزشی برای تاسیسات گردشگری، صدور سه فقره پروانه بوم‌گردی، صدور هشت فقره گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت و تمدید پروانه ۱۹ واحد بوم‌گردی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست