اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سومین جشنواره بیدمشک پیام آور بهار با برگزاری آیین ویژه افتتاحیه در محل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه آغاز به کار کرد.

سومین جشنواره بیدمشک با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، فرماندار شهرستان ارومیه، سرکنسول ترکیه در ارومیه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه و جمعی از مدیران استانی و شهری و شهروندان و عموم مردم برگزار شد.

شهردار ارومیه شب پنجشنبه در آئین آغاز به کار این جشنواره با بیان اینکه حفظ آئین‌ها و سنت‌های قدیمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جشنواره‌های مختلف و متناسب با فرهنگ و سنت‌های مردم ارومیه نظیر جشنواره انگور برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف در ارومیه را احیاگر سنت‌های قدیمی این شهر و انتقال آن به نسل آینده عنوان کرد و افزود: شهرداری ارومیه با همکاری شورای اسلامی شهر ارومیه تلاش می‌کند تا دیگر آداب و رسوم این شهر را که در خطر ثبت و معرفی به نام شهرهای دیگر است حفظ و تحت عنوان برند ارومیه در سطح کشور و منطقه بشناساند.

مرتضی منافی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هدف از برگزاری «جشنواره بیدمشک» را ایجاد نشاط اجتماعی و آشنایی با سنت‌ها و رسوم ارومیه عنوان کرد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی و آشنایی با سنت‌های شهر ارومیه را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره بیدمشک است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف و متناسب با فرهنگ و سنت‌های ارومیه همانند جشنواره انگور و بیدمشک سبب شده تا شهر ارومیه با این نمادها در سطح کشور شناخته شود.

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در ادامه این مراسم گفت: سومین جشنواره بیدمشک ارومیه طی روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

محمد نقی پور، هدف از برگزاری این جشنواره را احیای سنت‌های دیرینه عرق گیری و انتقال آن به نسل جوان و معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و نماد ارومیه و آذربایجان غربی و برند سازی آن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با برگزاری جشنواره بیدمشک علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی ارتباط نسلی بین نسل جدید و گذشته برقرار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: این دوره از جشنواره برای رفاه حال بازدیدکنندگان در یک مکان رسمی برگزار شده و تمامی غرفه‌های جشنواره به محصول بیدمشک و عرق گیری سنتی آن اختصاص داده شده و در کنار این جشنواره برنامه متنوع موسیقی سنتی عاشیقی و تکم گردانی در نظر گرفته شده است.

این آئین با ایراد سخنرانی، برگزاری گروه تکمچی، گروه سرود و اجرای خواننده‌های بومی همراه بود.

عرق گیری بیدمشک در محل جشنواره یکی از بخش‌های این جشنواره است و همچنین در غرفه‌هایی انواع محصولات تولید شده از بیدمشک اعم از نقل، شربت، عرق بیدمشک عرضه می‌شود.

سومین جشنواره بیدمشک ارومیه که به همت مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در حال برگزاری است و امروز نیز تداوم دارد.

سومین جشنواره بیدمشک در ارومیه آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست