اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: شعبه تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده های کارگری استان افتتاح می شود.

سعید مصطفی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه کارگر ارومیه برگزار شد، افزود: در هفته کارگر شعبه تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده های کارگری استان و حل مشکلات این قشر جامعه در ارومیه افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰رشته در شعبه های خانه کارگر استان بصورت رایگان آموزش داده می شود، تصریح کرد: در هفته کارگر مرکز کارورزی فنی و حرفه ای باهدف اخذ مدرک بین المللی کار آموزان خانه کارگر استان افتتاح می شود.

دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شعبه به عنوان دفاتر رابط  خانه کارگر، ۴شعبه اصلی در ارومیه ، سلماس، مهاباد و خوی و یک دفتر نمایندگی در میاندوآب در استان فعالیت دارند.

مصطفی نژاد یادآور شد: کارگران همیشه پشتیبان نظام و ولایت بوده و مشکلات صنفی خود را به صورت قانونی اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در روز جهانی کارگر در صورت صدور مجوز راهپیمایی باشکوهی در ارومیه توسط کارگران بخش های مختلف برگزار خواهد شد.

مصطفی نژاد ادامه  داد: برگزاری نمایشگاه عکس، توزیع بسته معیشتی در بین کارگران، بازدید از واحدهای تولیدی وصنعتی  و افتتاح خانه کارگر در سلماس از دیگر برنامه های کار گری استان در هفته کارگر است.

صحرانورد، دبیر شورای هماهنگی کار استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال ۹۹تا کنون ۵۹۰۰ کارگر در استان اخراج و از مقرری بیمه بیکاری بهره برده اند، تصریح کرد: با افزایش بیش از ۵۷درصدی دستمزد کارگران در سال جاری برخی سوءاستفاده گران و کارفرمایان در سطح کشور و حتی در استان دست به تعدیل نیرو زده اند.

صحرانورد با اشاره به اینکه طبق آمار ۳۸۶هزار کارگر در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از این تعداد کارگر ، ۲۲۰هزار نفر بیمه اجباری دارند، ۴۵هزار نفر کار گر ساختمانی دارای بیمه ، ۸۶هزار کار گر واحد های تولیدی هستند.

دبیر شورای هماهنگی کار آذربایجان غربی یاد آور شد: حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی منجر شده کارگران خدمات بیمه درمانی را رایگان دریافت نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵درصد کارگران در استان را زنان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲هزار کار میدانی در ارومیه وجود دارد که نیازمند حمایت ها و سازماندهی های از جمله ساخت پایانه کارگری با داشتن امکانات بهداشتی و رفاهی همچون شهر های تبریز، همدان، اصفهان و مشهد هستند.

صحرانورد یاد اور شد: در حال حاضر ۳۵ شهرک صنعتی در استان فعالیت دارند که ۵۰درصد از واحدهای تولیدی مستقر در آنها تعطیل هستند.

دبیر شورای هماهنگی کار آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰هزار بیکار در استان شناسایی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست