اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تفکر و دیدگاه اعضای شورا جلوگیری از خام فروشی است و در این راستا تعاونی مسکن شهرداری ارومیه باید در اولویت باشد.

نقی کریمی پیش از ظهر شنبه در جلسه هفتگی کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری ارومیه اظهار کرد: باید با زمین‌های موجود در محدوده شهری نسبت به انبوه سازی مسکن در راستای افزایش اشتغال جوانان شهر و همچنین ساخت مسکن برای جوانان اقدام شود و در این راستا برنامه ریزی لازم اجرا شود.

وی با تأکید بر شناسایی املاک شهرداری گفت: خواستار شفاف سازی تمامی آمار و اطلاعات مربوط به حوزه مدیریت شهری هستم و همچنین اعلام می‌دارم که عدم شفاف سازی اطلاعات تهدید بالقوه برای شهرداری است چون با بازنشستگی افراد تمامی جزئیات مربوط به همان موضوع بایگانی شده و از بین می‌رود.

کریمی با اشاره به توسعه فضای سبز در سطح شهر ارومیه ادامه داد: باید زمین مناسب برای فضای سبز اختصاص یابد تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز ارومیه و همچنین در دسترس بودن فضاهای تفریحی برای جوانان و اهالی محلات باشیم.

کریمی تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های خرد با توجه به امکانات موجود مدنظر مدیریت شهری باشد و از سویی مدنظر قرار دهیم هرچقدر زمین در اختیار احداث ورزشگاه‌ها و گلخانه‌ها قرار دهیم به نفع شهرمان است.

شهرداری ارومیه از خام فروشی زمین ها جلوگیری کند

پایگاه داده املاک و زمین‌های شهرداری ارومیه ایجاد شود

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه گفت: برای برنامه ریزی در حوزه سرمایه گذاری باید اطلاعات دقیقی از میزان املاک و کیفیت آنها در دسترس باشد که متأسفانه موجود نیست.

احد یوسفی با بیان اینکه شهرداری ارومیه باید پایگاه داده قوی در خصوص املاک و زمین‌ها برای تمامی موارد قابل استفاده داشته باشد و هم اکنون وجود ندارد و باید ایجاد شود، تاکید کرد: در حوزه نظارت و صیانت از اموال، شهرداری تا به امروز ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه فضاهای ورزشی پارک‌ها افزود: چون متولی خاصی برای فضاهای ورزشی روباز در پارک‌ها و بوستان‌ها نداریم موجب بروز مشکلاتی شده است و تا به امروز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره مند شویم.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: پروژه‌های سرمایه گذاری در حوزه تفکیک زباله از مبدا و همچنین در مرحله پس از جمع آوری پسماندهای شهری برنامه ریزی شود، در ارومیه به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن زباله تر و ۳۰ درصد نیز زباله خشک است.

شهرداری ارومیه از خام فروشی زمین ها جلوگیری کند

مشخصات تمامی املاک شهرداری ارومیه شفاف سازی شود

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه بحث‌های سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌ها اظهار کرد: تعاونی مسکن شهرداری ارومیه در راستای منافع پرسنل شهرداری باید فعال شود.

صادق توکلی مهر افزود: اداره املاک و مستغلات زمین‌هایی که می‌توان سرمایه گذاری مشارکتی و خرد انجام داد را به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی ارائه دهد و باید در این راستا زمین‌ها و املاک قابل سرمایه گذاری در اختیار سازمان سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشخصات تمامی املاک و مستغلات شهرداری شفاف سازی شده و به صورت نرم افزاری و قابل دسترس باشد، گفت: زمین‌های قابل سرمایه گذاری باید از سوی شهرداری شناسایی شود تا پروژه‌هایی در این راستا تعریف شود.

شهرداری ارومیه از خام فروشی زمین ها جلوگیری کند

غفلت شهرداری ارومیه در فرهنگ سازی و هزینه کرد برای ترافیک شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه بر ضعف در حوزه فرهنگ سازی حوزه شهری و شهرداری تأکید کرد و ادامه داد: در طی سال‌های گذشته در ارومیه بیش از دوهزار میلیارد تومان و شاید بیشتر بر اساس هزینه‌های امروز برای احداث پل‌ها و تقاطع‌ها هزینه شد اما حتی چند صد میلیون برای فرهنگ سازی ترافیکی در نظر نگرفته‌ایم.

توماج وحید افشار با انتقاد از سخنانی در راستای تخصیص زمین به همه جوانان در راستای ایجاد اشتغال برای خود یادآور شد: در خصوص تخصیص زمین به جوانانی که هیچ سرمایه و یا هیچ تخصصی ندارند باید دقت شود و به جای آن باید به جوانان کار و حرفه آموخته شود تا کار کردن را بیاموزند و در حوزه کارآفرینی وارد شوند.

وحید افشار اظهار کرد: اداره املاک و مستغلات شهرداری ارومیه تمامی زمین‌های ۳۰۰ تا ۶۰۰ متری بدون معارض و بدون مشکلات قانونی را در اختیار سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی قرار دهد.

وی عنوان کرد: سازمان‌های شهرداری نیازها، پتانسیل‌ها و ایده‌هایشان را بر اساس توانمندی و ظرفیت‌های خودشان در اختیار سازمان سرمایه گذاری قرار دهند تا با جذب سرمایه پیشبرد در اهداف امور را شاهد باشیم.

شهرداری ارومیه از خام فروشی زمین ها جلوگیری کند

بسته‌های سرمایه گذاری و فرصت‌های موجود اعلام و شفاف سازی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه گفت: باید با تخصیص زمین بهانه‌های لازم از متولیان گرفته شود که زمینی برای مشارکت و سرمایه گذاری نداریم.

رسول اصغرزاده ادامه داد: باید بسته‌های سرمایه گذاری و فرصت‌های موجود برای سرمایه گذار به صورت شفاف ارائه شود تا شاهد فرار سرمایه از شهرمان نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت شناسایی دقیق املاک و زمین‌های شهرداری گفت: مصوبه‌ای در این راستا داریم که یک درصد ارزش املاک و زمین‌هایی که شناسایی نشده اند در صورت کشف از طریق افراد به آنها تعلق می‌گیرد.

اصغرزاده با اشاره به استفاده بهینه از فضای سبز شهری در راستای رفاه شهروندان و پروژه‌های سرمایه گذاری ادامه داد: با حفظ وضعیت موجود در فضای سبز شهری باید محوطه‌هایی پیش بینی شده و در اختیار کودکان و جوانان محله باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست