اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار جدید مهاباد نیامده منتقدان فراوانی دارد اما می گوید:«با دیدگاه توسعه محور و نگاه به آینده در راستای خشکاندن فساد و رانت در شهرداری مهاباد گام برمی‌دارم».

مهاباد پس از ۳ ماه شهردار خود را شناخت، شهردار منتخبی که انتخابش، اعتراضاتی زیادی را از سوی فعالان مدنی و حتی دو تن از اعضای شورا، متوجه شورای اسلامی دور پنجم مهاباد کرد.

طولانی شدن تایید حکم شهردار مهاباد و پیش کشیدن بحث مغایرت این انتخاب با آیین نامه اجرایی انتخاب شهردار از سوی عضو شورای عالی استان ها، سبب شد تا۳۰۰ تن از معتمدین شهری و فعالان مدنی نامه ایی سرگشاده به استاندار آذربایجان غربی بنویسند و خواهان عدم تنفیذ حکم شهردار منتخب مهاباد شوند، اما در نهایت شهریاری حکم را تایید کرد و زور فعالان مدنی شهر به این انتخاب نچربید.

جلسه شورای اداری مهاباد روز دوشنبه هفته جاری با عنوان آیین معارفه شهردار جدید مهاباد برگزار شد، در این جلسه فرماندار مهاباد نیز آب پاکی را بر روی دست امضا کنندگان نامه فعالان مدنی شهر ریخت و گفت: منتقدان باید به نظر نهادهای انتخابی احترام بگذارند و در راستای توسعه شهر باید به شهردار جدید کمک کنند.

این سخنان فرماندار مهاباد در راستای نقد سازنده، می تواند متوجه این بخش از نامه معتمدین این شهر باشد که عنوان کرده بودند؛ «ما با تحلیل اوضاع عمومی شهر و با اعمال وسواس و دقت در کارنامه‌ی عمومی و فنی و تخصصی جناب کامران فاتح در شهرداری پیرانشهر و به دنبال پرس و جو از معتمدین و فعالان سیاسی و مدنی آن شهرستان، با همه‌ی احترام به شخصیت حقیقی ایشان، به این نتیجه رسیده‌ایم که نامبرده گزینه‌ی مناسبی برای تصدیی گری  شهرداری مهاباد نیستند».

اما شجاعی در جلسه شورای اداری اظهار کرد: نقد سازنده بدون شک موجب افزایش دقت مسوولان در انجام وظایف می‌شود ولی در کنار نقد باید همراهی و مشارکت هم وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید با توجه به ضوابط قانونی تکریم ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

شهردار جدید مهاباد هم که نیامده کلی منتقد پیدا کرده است در این جلسه، وضعیت شهرداری مهاباد را بسیار حساس دانست و از شهروندان، رسانه‌ها و روشنفکران برای پیشرفت شهر درخواست کمک و یاری کرد.

مطابق آخرین گفت و گو مسوول کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر مهاباد شهرداری این شهر در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری؛ ۱۲۳ میلیارد ریال بابت حقوق عقب مانده پرسنل شهرداری به ویژه نیروهای خدماتی این شهر تا آخر اسفند سال گذشته بدهکار بود.

خبرنگار کردپرس در تماس با مسوول کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر، سخنگو و سایر اعضای شورای شهر مهاباد بارها تلاش کرد تا آخرین میزان بدهی های این شهرداری و حقوق معوقه کارکنان و کارگران را سوال کند، اما شورای اسلامی شهر در این خصوص تا کنون همکاری نکرده اند.

شهردار جدید مهاباد قطعا با بدهی های زیادی در این شهرداری روبه رو خواهد شد، در کنار آن پرسنل مازاد و حقوق های معوقه ایی که در سایه عدم شفافیت مالی این شهرداری دامن گیر شهر شده نیز مزید بر سایر مشکلات خواهد بود. موضوعی که شهردار جدید نیز آن را به خوبی درک کرده و برنامه هایش را در راستای ریشه کن کردن فساد عنوان کرده است.

کامران فاتح شهردار جدید مهاباد در آیین معارفه اش اظهار کرد: شهرداری مهاباد با مشکلات زیادی گریبانگیر است اما سعی خواهم کرد تا نظارت و بازرسی و شفافیت را در اولویت کار خود قرار داده و با دیدگاه توسعه محور و نگاه به آینده در راستای خشکاندن فساد و رانت در شهرداری مهاباد گام برمی‌دارم.

وی در خصوص برنامه هایش گفت: توجه به زیباسازی، معضلات ترافیکی از برنامه ‌های اصلی این شهرداری خواهد بود و افزایش سرانه‌ها فضای سبز، آموزشی، گردشگری و… نیز در دستور کارقرار می‌گیرد.

به گزارش کردپرس، کامران فاتح دارای مدرک دکترای شهرسازی است؛ او فعالیت در پست‌های مختلف شهرداری ارومیه، شهردار پیرانشهر و فعالیت در سازمان همیاری‌ شهرداری‌های آذربایجان‌غربی را در کارنامه کاری خود دارد.

از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال با استعفای «کامران علیزاده‌آذر» شهردار اسبق مهاباد، که از شهریور سال ۱۳۹۶ شهردار این شهر بود، این شهرداری با سرپرستی «رشید درویشی» اداره می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست