اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / منیری – اکولوژیست : قوانین جاری در هر یک از جوامع، همیشه حکم سندیت داشته و در تمام مقاطع زمانی و جغرافیایی با ارزش و اعتباری مستقل حاکم بر دوران وجوامع با ذات لازم الاجرایی بوده و هست.عرف در قیاس با قانون ارزشی نداشته و نمی تواند ملاک قیاس یا محکمه واقع گردد.

علی الخصوص عرفی که مغرضانه و مصلحتی و از روی نیات خاص در جامعه متعارف گردد. پس قانون همیشه قانون است و عرف هرگز قانون نبوده و نخواهد بود. متاسفانه یکی از عرفهای غلط جاری در منطقه، که در دهه های اخیر کاملأ مشهود بوده، دخالت مستقیم سیاسیون در اموراتی که هیچ سنخیتی با جایگاه ایشان نداشته و در ذات وظایف ایشان تعریفی بر آن صورت نگرفته است.

اهم این سیره ناصحیح، دخالت مستقیم و علنی نمایندگان محترم مجلس در عزل و نصب مدیران ارشد استانی می باشد. وظایف خطیر نمایندگان محترم در قانون اساسی تصریح گردیده و در آن این بزرگواران ضمن دارا بودن اختیار تام در وضع قوانین لازم بر کشور، نظارت عالیه برامورات اجرایی کشور را نیز عهده دار میباشند . ولی چه بسا نمایندگانی که با زیر پا گذاشتن قوانین جاری مملکتی، از وظایف خود عدول و پا در جای پای دولت مردان اجرایی می گذارند، این عمل ایشان هم نه از برای دلسوزی و نه از باب تسریع در پیشرفت منطقه بوده ، بلکه از برای آینده نگری ویار گیری برای حضور در جدال انتخاباتی پیش رو می باشد ، تابه پشتوانه همین یاران ، از قطعیت پیروزی خود در دور آتی مطمئن گردند.

همچنین این عزیزان در راه نیل به این هدف بزرگ ، سالیان سال از الفاظ ناصحیحی که در هیچیک از دایره المعارفهای سیاسی و اجتماعی یافت نمی شود، در جبهه ای دیگر و صرفا جهت عوامفریبی بر زبان می رانند و در این مقوله ، مرثیه وا مصیبتا بر اوضاع وخیم کولبران، صعب العبوری معابر کولبری و اوضاع مشقت بار کولبران و…..سر می دهند. در قوانین جاری و بالاتر از آن درقانون اساسی هیچیک از این کلمات یافت نمی گردد ولی در متون قوانین، بکرات از قاچاق، راههای ارتباطی قاچاقچیان، قاچاقچی و روشهای ممانعت از قاچاق در مملکت مطرح گردیده است. شهریاری برای اولین بار در منطقه، با شهامت کامل ، ارجعیت قانون را محرز برتعاریف برشمرد وخط بطلان بر تعاریف ناصحیح جاری کشیده وبا نظارت خاص و اعمال حساسیت بر گزینشهای مدیریتی و مقاومت در مقابل گزینشهای نا صحیح جهت تصدی پستهای کلیدی و مضافأ با شفاف سازی معانی ذاتی الفاظ کولبری و معابر کولبری و … ، مهر تایید بر این ادعا زد و ثابت کرد که میتواند نقطه عطفی بر نمودارناصحیح سیاسی منطقه گردیده و با تاثیر گذاری نافذ، نمودار سیاسی اجتماعی حاکم بر استان را به سمت و سوی صحیح و واقعی سوق دهد. امیدواریم که با حمایت مردم شریف و فهیم منطقه، در استمرار این راه مشقت بارو طاقت فرسا موفق و موید باشند.

یک پاسخ

  1. سلام ضمن تشکر از نگارنده مقاله امید آن را داشته که مسئولین بیشتر از این استان را درگیر عوام فریبی ننموده وبیشر به فکر پیشرفت وتعالی
    استان از بعد عملگرایی باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست