اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید شیوه های درست مطالبه گری و آتش به اختیاری به مردم تبیین شود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح یکشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه استان با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه افزود: شیوه‌های درست عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ای مختلف خصوصاً مطالبه گری و آتش به اختیاری به مردم تبیین شود تا دلسوزان انقلاب وظایف خود را در این قبال بیشتر بشناسند.

وی با اشاره به اینکه تقویت مبانی دینی و معنویت در بین مردم وظیفه اصلی ائمه جمعه در استان است گفت: شرایط کرونایی موجب شد تا برگزاری برنامه‌های اعتقادی و معنوی با مشکل مواجه شود که ائمه جمعه در افزایش شور و نشاط معنوی در این شرایط نیز وظیفه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف خطیری دارند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تبیین این فرمایشات در حوزه‌های مختلف یکی از موضوعات اساسی مطرح در نمازهای جمعه است، عنوان کرد: مسائل مهم سیاسی و اجتماعی باید در تریبون‌های نماز جمعه نورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه ارومیه همچنین بر حفظ اخلاص عمل و تقوا در فعالیت‌های مختلف خصوصاً موضع گیری ها توسط ائمه جمعه استان تاکید کرد، گفت: بعد از پیامبر اسلام وظیفه هدایت برعهده امامان معصوم و پس از آن برعهده علما قرار داده شده است و امام راحل نیز بر همین اساس علیه حکومت طاغوت قیام کرده و انقلاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن به صراحت دستور داده است که انسان به طاغوت کافر شود اما بعضی از مردم فکر می‌کنند که ایمان آورده‌اند اما دوست دارند که بنده طاغوت شده و از آن تبعیت کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئله مبارزه با طاغوت از مسائل اساسی دین اسلام است لذا وظیفه علمای دین ادامه دادن راه امام خمینی (ره) و حفظ نظام اسلامی و نشر معارف دینی است.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی و نشر معارف دینی دو محور اساسی حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه باید روحیه انقلابی در خود حفظ کرده و در جامعه تسری بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست