اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری، صادرات آذربایجان غربی از لحاظ ارزشی ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

محمد دهقان گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۷۶۸ میلیون دلار از بازارچه ها و گمرکات استان به کشورهای همسایه و اروپا صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۱۴۵ درصد افزایش داشته است.
دهقان ادامه داد: گمرک سرو با صادرات ۱۴۸ هزارتن کالا به ارزش بیش از ۹۱۷ هزار دلار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی، ۱۵۲ درصد و از لحاظ ارزشی، ۱۰ هزار و ۳۴۸ درصد افزایش صادراتی داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص واردات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان نیز عنوان کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال ۲۳۳ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش بیش از ۳۴۱ میلیون دلار از طریق بازارچه ها و گمرکات استان وارد کشور شده است.
وی بیان کرد: واردات کالا با توجه به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه کشور، از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۶ درصد افزایش داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در آذربایجان غربی تعداد ۴ هزار و ۶۳۱ نفر دارای کارت پیله وری فعال و ۱۴۷ هزار و ۸۲۸ کارت مرزنشینی فعال در استان هستند.
دهقان به برگزاری نمایشگاه اختصاصی تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران در اربیل با حضور ۲۲۱ شرکت در قالب ۳۴۰ غرفه افزود: با توجه به موفقیت این نمایشگاه، نمایشگاه اختصاصی کشور در سلیمانیه نیز در اوایل دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست