اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کیفرخواست تعدادی از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر در آذربایجان غربی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین، گفت: تلاشهای همکاران دادگستری استان آذربایجان غربی در همه واحدها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، خصوصاً معاونین حاضر که تلاشهای چشم گیری در طول ماه متحمل می شوند و موجب ارتقاء عملکرد دادگستری استان هستند.

ناصر عتباتی با اشاره به پرونده های اغتشاشات اخیر گفت: با همت همکاران کیفرخواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.

عتباتی ادامه داد: پرونده های مهمی که در دستگاه قضایی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است باید با جدیت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرند و نتایج به اطلاع افکار عمومی رسانده شود تا مردم هم از تلاشها و مجاهدتهای قضات و کارکنان دادگستری استان مطلع شوند.

عتباتی در ادامه به موضوع یکی از دستورات جلسه در تخصصی کردن محاکم بدوی و تجدیدنظر استان اشاره و گفت: با توجه به پیچیدگی های امور حقوقی و قضایی تخصصی کردن محاکم می تواند در افزایش میزان اتقان آراء و کاهش گردش بیهوده پرونده بین محاکم و ایجاد رویه های یکسان قضایی در استان موثر و مفید باشد و نتایج مطلوبی هم برای مراجعین و طرفین پرونده ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: از رئوس برنامه های عملیاتی تخصصی کردن محاکم است لذا در تخصصی کردن محاکم باید کار ظریف، دقیق و کارشناسانه انجام شود و بدین منظور کارگروهی مرکب از معاونین قضایی استان با همفکری و هم افزایی این محاکم را با توجه به تخصص قضات محترم معین می کنند و پس از تائید نهایی ارجاعات بر اساس این تخصص ها انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان با ارائه آمار حوزه های قضابی و شعب مرکز استان گزارش مفصلی از عملکرد آنها ارائه و مورد بررسی اعضای شورای معاونین قرار گرفت و سپس مجیدی دادستان مرکز استان، ابراهیمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ارومیه و سایر اعضای شورای معاونین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست