اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۷۷۴ هزار تن کالا از استان طی نیمه نخست امسال به خارج از کشور خبر داد.

جعفرصادق اسکندری ارزش دلاری این میزان کالا را ۳۵۳ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی ۵۰ درصد و از نظر دلاری نیز ۵۷ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان صادارات از نظر وزنی ۵۱۴ هزار تن و از نظر دلاری ۲۲۴ هزار دلار بود که امسال رشد قابل توجهی بالای ۵۰ درصدی نشان می دهد.

اسکندری با بیان اینکه عراق با ۵۶۴ هزارتن کالا به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار با سهم ۷۳ درصدی اولین مقصد کالاهای صادراتی از استان است افزود: ترکیه با ۱۱۸ هزارتن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار و آذربایجان با شش هزارتن کالا به ارزش ۱۰ میلیون دلار در رده های بعدی قرار دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افغانستان، گرجستان، روسیه را دیگر کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اعلام کرد و اظهارداشت: کف پوش، مصنوعات پلاستیکی، خرمای تازه و خشک، هندوانه، سیب و سیمان، آبمیوه و قیر، نفت از مهمترین کالاهای صادراتی است.

اسکندری از کاهش ۳۴ درصدی واردات کالاها به استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد: امسال ۱۸۳ هزارتن کالا به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار به استان وارد شده که از نظر وزنی ۳۴ درصد و از نظر دلاری ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کالاهای وارداتی از کشورهای ایتالیا، چین، کروه، گرجستان، آلمان، انگلستان، ترکیه، آذربایجان و اکوادور صورت می پذیرد افزود:عمده کالاهای وارداتی موز، ام دی اف، کاغذ و مقوا، قطعات یدکی، یراق آلات است.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست