اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی از صلح و سازش ۳۰۹۴ فقره پرونده اجرایی با میانجی گری کارکنان شعب اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف طی ۴ ماهه سال جاری خبر داد.

هادی صمدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف، در جریان اجرای احکام قطعی ، شوراهای حل اختلاف توانسته اند از تعداد ۹۵۶۸ فقره پرونده  حقوقی منجر به اجرا ، تعداد ۳۰۹۴ فقره آن را با صلح و سازش مختومه نمایند.

 او تاکید کرد: این روند از پیچیده شدن روند اجرای آراء و احیانا زندانی شدن محکوم علیهم به دلیل عدم پرداخت محکوم به ممانعت بعمل آورده است.

هادی صمدی ادامه داد: طی این مدت وارده شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان اعم از  حقوقی ، کیفری و نیابتی تعداد ۹۵۵۰ فقره بوده که با اجراء ۱۰۵۵۵ فقره و با عملکرد مثبت  ، ۱۰۰۵ فقره از موجودی شعب کاسته شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه روند صلح و سازش حتی در مرحله اجرای احکام نیز با میانجیگری قضات و کارکنان  شعب اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف نیز ادامه دارد اظهار داشت: با ابلاغ بخشنامه‌های ریاست معظم قوه قضائیه در زمینه  تسریع درتعیین تکلیف فوری پرونده‌های موجود، کارکنان این شعب با کار جهادی و همچنین خارج از وقت اداری با دقت و سرعت به  پرونده‌های موجود در این شعب رسیدگی نموده و جلب رضایت مندی مراجعین را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست