اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح تحکیم بنیان خانواده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی اجرا می شود.

هادی صمدی در خصوص اجرای این طرح افزود: جایگاه نهاد خانواده در آموزه‌های دین اسلام از ارزش والایی برخوردار بوده و این بنیان مقدس باید حفظ، پاسداری و پاسبانی شود لذا «طرح تحکیم بنیان خانواده در شوراهای حل اختلاف» به منظور استفاده صحیح از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در زمینه برقراری صلح و سازش در دعاوی و اختلافات خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در استان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از بنیان خانواده در حال حاضر به دلیل مواجهه خانواده‌ها با مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امری ضروری است ادامه داد: خانواده اولین پایگاه بستر ساز رشد جسمی، روانی و اجتماعی شدن هر فرد در جامعه است و خانواده‌هایی که به حقوق و مسئولیت‌های خویش جاهل یا بی اعتنا باشند زمینه ساز آسیب‌های گوناگون اجتماعی، روانی از قبیل خشونت، اعتیاد، فرار و رفتارهای نابهنجار بوده و در نتیجه تربیت نسل آینده دچار بحران خواهد شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه توسعه حل اختلاف به عنوان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه می‌باشد و با اجرای این طرح شوراهای حل اختلاف می‌تواند کمک شایانی به حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری بالاخص در زمینه دعاوی خانواده و اختلافات زوجین ایفا کند.

صمدی عنوان کرد: وضعیت شعب شورای حل اختلاف ویژه خانواده، استفاده از نیروهای توانمند، شایسته، با نفوذ کلام بالا در شعب خانواده و اهتمام مقامات ارجاع دادگاه‌های حقوقی و دادسرا در ارجاع دعاوی خانواده به شوراهای حل اختلاف در این طرح ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ درصد از دعاوی خانواده با میانجیگری شعب شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه می‌گردد اضافه کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف تلاش کنند در اقدامات صلحی جهت برقراری مصالحه در دعاوی خانوادگی ریشه اختلاف را در مراحل اولیه به صورت اساسی شناسایی و پرونده‌های ارجاعی را با صلح و سازش مختومه کنند.

صمدی یاد آورشد: در صورت موفقیت شوراها در انجام دقیق این امر مهم بسیاری از دعاوی بعدی نشأت یافته از اختلافات خانوادگی مثل طلاق، ترک انفاق، مطالبه مهریه، حضانت، مطالبه نفقه و … که سهم عمده‌ای از دعاوی خانوادگی را به خود اختصاص می‌دهد، تشکیل نگردیده و از ورودی محاکم و دادسراها کاسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست