اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نمایندگان مهاباد و پیرانشهر و سردشت در تذکری کتبی به رئیس جمهور نوشت چرا علیرغم هشدار های متعدد نیروهای مرزبانی کولبران مناطق مرزی را به رگبار می بندند؟

کمال حسین پور  و جلال محمودزاده در تذکری کتبی به رئیس جمهور نوشتند : اصل ۲۸ قانون اساسی دولت را موظف کرده برای همه افراد امکان اشتغال به کار در شرایط مساوی را فراهم آورد و بند ۹ اصل سوم قانون اساسی نیز بر رفع تبعیض های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی تاکید کرده است.

در ادامه تذکر آمده ؛ اما جناب رئیس جمهور چرا شما به وظیفه و سوگند خود عمل نمی کنید؟ چرا باید جوانان بی دفاع و مظلوم مناطق کردنشین برای کسب یک لقمه نان کولبری کنند و کشته شوند؟!

متاسفانه دولت شما نه تنها شغلی ایجاد نکرده بلکه بازارچه های رسمی و معابر رسمی کولبری را هم مسدود و کارگاه‌های تولیدی را به مناطق مرکزی و برخوردار منتقل نموده است.

 نمایندگان سردشت و پیرانشهر  و مهاباد آورده اند : این امر باعث روی آوردن جوانان ساکن مناطق مرزی به کولبری کشته و زخمی شدن جوانان در دو شهرستان سردشت و پیرانشهر شده است.

در پایان آورده اند : تا چه زمانی این رویه می خواهد ادامه پیدا کند و چرا در دولت شما اراده ای برای حل این معضل وجود ندارد؟ آیا جوانان این مناطق زندگی معیشت و آسایش ندارند!

به گزارش کردپرس، طرح ساماندهی کولبران علیرغم دو بار طرح شدن در مجلس هنوز به تصویب نرسیده است. ارائه مجدد این طرح در مجلس یازدهم در نوبت طرح قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست