اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به بررسی دقیق موضوع فرار مالیاتی در استان گفت: در همین راستا، ضرب‌الاجل سه ماهه برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان تعیین شده است.

ناصر عتباتی اظهار کرد: دادگستری استان در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی اقشار و اصناف مختلف و با توجه به اهمیت مالیات در شکوفایی اقتصادی کشور پس از بررسی دقیق و فنی موضوع و برگزاری جلسات متعدد با مدیران علوم پزشکی، نظام پزشکی، امور مالیاتی و سازمان بازرسی استان مصوبات کاربردی و مفیدی را در راستای نیل به این امر مهم تصویب و به کلیه متولیان امر ابلاغ شد.

اوادامه داد: در این مصوبات ابتدا آموزش مستمر و ارشاد مواد قانونی و دستورالعمل‌های مالیاتی در دستور کار قرار دارد و نهادهای متولی مکلف به نظارت دقیق بر روند پرداخت مالیات‌ها شده اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مواردی که تاکید به نظارت مستمر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شده، نصب دستگاه کارت خوان در مطب‌های پزشکان است که با تعیین ضرب الاجل ۳ ماهه مقرر شده همه پزشکان در سطح استان مقید به استفاده از کارت خوان باشند.

عتباتی همچنین تجلیل و تشویق پزشکان قانونمند را که با احساس مسوولیت نسبت به کشور و جامعه قوانین را رعایت می‌کنند و در پرداخت حقوق دولتی اهتمام دارند، توسط امور مالیاتی استان خصوصاً در ارائه معافیت‌های مالیاتی برای این قشر مورد تاکید قرار داد.

او اضافه کرد: تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک برای تقویب نظارت‌ها بر پرداخت مالیات، الزام کلینیک‌های فاقد صندوق متمرکز به راه اندازی و بکارگیری صندوق، بهره مندی از سامانه‌ای برای اطلاع رسانی عمومی تخلفات، الزام قانونی پزشکان به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت مفاصا حساب سالیانه، فراخوان پزشکان در سامانه مودیان از موارد مهمی بودند که به تصویب رسیده و مورد مطالبه جدی دستگاه قضایی از بعد عمل به تکالیف حقوق عامه‌ای خود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست