اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در آستانه ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه، رئیس جهادکشاورزی این شهرستان گفت: متاسفانه به دلیل سرمازدگی باغات، امسال برداشت گیلاس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دارد.

پایتخت گیلاس ایران، امسال در پی مشکلات مختلف با کاهش ۵٠ درصدی تولید به نسبت سال گذشته روبه رو شده است.

محمدامین بایزیدی، رییس جهاد کشاورزی اشنویه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت گیلاس از باغات این شهرستان، گفت: سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است.

او ادامه داد: بطور میانگین از هر هکتار باغ بارور ٨ تُن محصول برداشت می‌شود و این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مستعد کشت گیلاس است و به دلیل اینکه باغداران این شهرستان از کمترین میزان سم استفاده می‌کنند، و قدمت طولانی در کشت گیلاس و کیفیت عالی این محصول، اشنویه به عنوان پایتخت گیلاس ایران مشهور شده است.

رییس جهاد کشاورزی اشنویه با بیش بینی برداشت ۲ هزار تن گیلاس، اضافه کرد: ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می‌شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع، مزه و کیفیت عالی داشته و مشتریان زیادی دارد.

او افزود: متاسفانه به دلیل سرمازدگی باغات، امسال  برداشت گیلاس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دارد.

ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه نیز به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ تیر در محل باغ گیلاس شهرداری اشنویه برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و غذاهای محلی،  اجرای زنده موسیقی سنتی و رقص محلی و برگزاری تورهای گردشگری در سطح شهرستان از جمله برنامه‌های جانبی ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه هستند.

جشنواره گیلاس با هدف برندسازی اشنویه به عنوان قطب تولید گیلاس و جذب گردشگر، ۶ سال است که برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست