اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : حدود یک دهه تعلل در تکمیل و افتتاح تقاطع غیر همسطح «آذربایجان»، برای بار دوم پای دستگاه قضا را به موضوع باز کرد. اینبار مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار بیان علت عدم پیشرفت پروژه شده و برای اتمام فاز زیرگذر این تقاطع تا پایان آبان ماه ضرب الاجل تعیین کرده است.

تقاطع غیر همسطح «آذربایجان» که از آن با نام بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری آذربایجان غربی هم یاد می شود، یک پروژه ٩ ساله است که علیرغم ورود مجدد دستگاه قضایی به این پروژه بعد از حدود یک دهه هنوز تکمیل نشده است.

پروژه ایی که تنها در بهار ١۴٠٠، بنا بر اعلام شهردار ارومیه ٣ میلیارد تومان برای شروع فاز سومش به پیمانکار داده شد و تا شهرداری و پیمانکار با برنامه زمانبندی مشکلات آن را حل کنند و تا خرداد ماه همان سال اتمام فاز سه این پروژه در دستور کار قرار بگیرد، اما با گذشت یک سال و نیم از آن زمان باز هم این پروژه ناتمام مانده است.

این پروژه از سال ۹۳ وارد فاز اجرایی شد و قرار بود طی ١٢ماه، یعنی مهر ماه  سال ٩۴ افتتاح شود اما در تمام این سال ها به بهانه کمبود اعتبار فاز تا فاز افتتاح شد و حدود یک دهه است، مردم ارومیه همچنان اسیر وعده های پی در پی و بی سرانجام برای افتتاح آن هستند و عدم تحقق این وعده ها کارنامه مدیریت شهری یک دهه اخیر ارومیه را لکه دار کرده است.

این وضعیت کل دادگستری آذربایجان غربی را بهار امسال به بازدید از پروژه چند ساله تقاطع غیر هم سطح «آذربایجان» کشاند. ناصر عتباتی در بازدید از آن با انتقاد از کندی کار در پروژه های عمرانی شهر ارومیه گفته بود: «اگر در روند اجرای این پروژه چه در مدیریت گذشته و چه در مجموعه های فعلی تضییع بیت المال صورت گرفته باشد یا عدم ثبت پرداختی ها و نامتناسب بودن صورت وضعیت ها از ناحیه هر مجموعه ای که باشد چه مجموعه مجری، چه نظارتی و چه مدیریت شهری پرونده های لازم در این خصوص تشکیل و با افرادی که باعث شده اند پروژه به این مرحله برسد و مدت طولانی معطل شود، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت».

اکنون دقیقا یک سال و ٨ ماه از بازدید مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی از پروژه مذکور می گذرد و مردم همچنان چشم انتظار وعده های داده شده هستند.

تدوام این وضعیت و بلاتکلیفی پروژه، دوباره مدیر کل دادگستری استان را در آبان ماه ١۴٠١ به بازدید از تقاطع آذربایجان شهر ارومیه کشانده است. اینبار مدیر کل خواستار بیان علت عدم پیشرفت پروژه شده و برای اتمام فاز زیرگذر این تقاطع تا پایان آبان ماه ضرب الاجل تعیین کرد.

ناصر عتباتی در این باره اظهار کرد: پیرو مطالبه مکرر و جدی مردم بازدیدی در ماه‌های قبل به همراه دادستان مرکز استان و مجموعه مدیریت شهری از پروژه انجام پذیرفت و پس از آن جهت بررسی مسائل و مشکلات و نیز دلایل تاخیر و وقفه اجرای این پروژه که هم در بحث ترافیک شمال و جنوب استان و هم مرکز استان بسیار موثر است جلسه ای در دادگستری استان تشکیل و در قالب صورت وضعیت ها و توافقاتی که بین پیمانکار و مجموعه مدیریت شهری و شهرداری بود مطرح و تصمیماتی برای تسریع در تکمیل تقاطع آذربایجان اتخاذ شد.

او ادامه داد: با توجه به وقفه ای که در اجرای پروژه تقاطع آذربایجان بود، کارها به نحو نسبتاً مطلوبی پیش رفته، هرچند این میزان پیشرفت با توجه به توافقات پیمانکار مبنی بر اتمام فاز زیرگذر تقاطع تا پایان شهریور ماه، قابل قبول نیست.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: این وقفه در اتمام فاز زیرگذر پروژ موجب شد که دستگاه قضایی استان بار دیگر به موضوع ورود کرده و مجدداً از محل تقاطع آذربایجان بازدید میدانی داشته و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت کار و پیگیر علت تاخیر شویم.

عتباتی در ادامه تاکید کرد: خلف وعده ای که پیمانکار در اتمام فاز زیرگذر پروژه داشت به هیچ وجه قابل قبول نیست به همین منظور به وی مهلت ۱۵ روزه برای اتمام این فاز تا پایان آبان ماه داده شد تا هر چه زودتر تکمیل و زیر بار ترافیکی رود.

به گزارش کردپرس، بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری آذربایجان غربی در چهار تراز حرکتی، ترافیک جنوب شهر ارومیه و خروجی آن را ساماندهی می کند، اما حدود یک دهه است به بهانه کمبود اعتبار و خلف وعده های پیمانکاران متعدد فاز تا فاز افتتاح شده و هنوز هم به اتمام نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست