اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی جو، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

 علی عیدی افزود: امسال ۸۴ هزار و ۱۰۰ تن محصول جو از سطح  ۵۴ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

او ادامه داد: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال ۱۰۹هزارو ۴۰۰ تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت  در اراضی دیم که ۳۸ هزار هکتار بود به سطح ۳۱ هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید.

عیدی اظهار کرد: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، ۳۸هزار هکتار زیر کشت جو دیم و ۱۶ هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.

او با اشاره به قیمت ۵ تا ۶ هزار تومانی جو، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی ، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

عیدی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادامه داد: برای این منظور یک هزار و ۱۲۶دستگاه کمباین بومی و ۱۷۴  دستگاه کمباین مهاجر و حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت غلات در استان به کار گرفته شده است.

او ادامه داد: این محصول محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر آفت هاست.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ارقامی چون سهند، آبیدر، بهمن و جلگه از ارقامی هستند که در مزارع جو آذربایجان غربی کشت می شوند، گفت: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست