اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  شورای راهبردی بخش کشاورزی آذربایجان غربی خواستار بازنگری در تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق ابه تعادل بخشی دشت ها و نصب کنتور هوشمند شدند.

اعضای شورای راهبردی بخش کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه این شورا، با توجه به کاهش ۸ درصدی سالانه مصرف آب کشاورزی در طی ۵ سال و آزاد سازی آن به سمت دریاچه طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و محقق شدن این مصوبه، خواستار بازنگری در تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق ابه تعادل بخشی دشت ها و نصب کنتور هوشمند شدند.

در این جلسه اعضا تاکید کردند: در صورتی که در خصوص تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با حق آبه تعادل بخشی دشت ها بازنگری نشود، این رویکرد در آینده نزدیک باعث افزایش مهاجرت روستاییان و کشاورزان به شهرها و متضرر شدن و به خطر افتادن معیشت کشاورزان خواهد شد .

عاشوری نماینده مجری طرح تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه گفت: در طی سالهای اخیر تعداد ۵ هزار و ۸۹۳ حلقه چاه آب کشاورزی مسدود شده است که تعداد ۴ هزار و ۹۸۷ حلقه چاه از مجموع این چاه ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است.

او افزود: برای مدیریت مصرف آب در چاه های آب کشاورزی با قطر لوله آب کمتر از دو اینج کنتور مکانیکی و در چاه های آب کشاورزی با قطر لوله بیشتر از دو اینچ کنتور حجمی هوشمند نصب می شود.

عاشوری با اشاره به انسداد ۴۳۱ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در سال گذشته، بیان کرد: در سال جاری برنامه انسداد چاه های غیرمجاز آب کشاورزی با اهتمام بیشتر و به میزان دو برابر سال گذشته در دستور کار مدیریت آب منطقه ای استان قرار دارد.

به گزارش کردپرس، پیشتر نیز نماینده مهاباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفته بود: بنا بر مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در ۵ سال اخیر حدود ۵۰ درصد حقابه کشاورزان منطقه کاهش یافته و بیش از هزار پرونده آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی بدون تامین اعتبار مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست