اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:باید به وضعیت زندان‌ها توجه ویژه شود و در صدور حکم، قضات به قوانین ارفاقی و تاسیسات قانون مجازات اسلامی توجه ویژه کرده تا از ورود بی‌جهت متهمانی که جرایم سبک و کم اهمیت انجام داده‌اند جلوگیری شود.

 ناصر عتباتی امروز در جلسه با همکاران قضایی و اداری دادگستری بوکان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی بازدیدها شناسایی کمبودها و نیازهای حوزه قضایی و همچنین شناسایی نکات ضعف به ویژه در رسیدگی به پرونده ها و تلاش برای حل و رفع این ضعف ها و تبدیل آنها به نقطه قوت است.

وی در ادامه افزود: باید به وضعیت زندان‌ها توجه ویژه شود و از سوی دیگر در صدور حکم، قضات باید به قوانین ارفاقی و تاسیسات قانون مجازات اسلامی توجه ویژه کرده تا از ورود بی‌جهت متهمانی که جرایم سبک و کم اهمیت انجام داده‌اند به زندان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اشرار و مجرمان حرفه‌ای و کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند موضوع بحث نیستند گفت: این افراد از هیچ امتیازی یا ارفاقی برخوردار نبوده و صحبت با کسانی است که امکان بازگشت آنها به جامعه و اصلاح و بازپروری را دارند و باید از زندانی شدن آنها جلوگیری و شرایط را برای بازگشت آنها به جامعه فراهم کرد.

وی با اشاره به این‌که عصاره عملکرد دادگستری در اجرای احکام نمایان می‌شود اظهار داشت: باید در اجرای احکام کیفری و مدنی با توان مضاعف عمل کرد و حق را به صاحب حق رساند چرا که بروز و ظهور احقاق حق در اجرای حکم ظاهر می‌شود.

در پایان این دیدار از دونفر از کارکنان دادگستری بوکان به لحاظ عملکرد مطلوب تقدیر به عمل آمد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به حوزه قضایی بوکان بعد از ظهر این سفر کاری به منظور بررسی اوضاع منابع آبی منطقه از سد مخزنی شهید کاظمی این شهرستان بازدید وهمزمان با امام جمعه، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی واعضای شورای تامین شهرستان وبرخی مسولین حوزه برق وآب وگاز این شهرستان دیدار وگفتگو کرد.
عتباتی در این دیدارها به صیانت از منابع آبی و کشاورزی ومنابع طبیعی منطقه تاکید وگفت باید ارزش این ذخائر خدادادی را دانست وبرای حفظ آنها تلاش مستمر نمود.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کمبود منابع آب ونیرو در کشور جلوگیری از هدر رفت آب را یک امر مهم دانست ودستگاههای مرتبط وهمه اقشار مردم را به صیانت از آنها دعوت نمود وگفت دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه از هیچ اقدام صیانتی فرو نخواهد گذاشت.
امام جمعه ونماینده بوکان هم در همین راستا به حفظ منابع طبیعی خصوصا ذخائر آبی منطقه تاکید وبرخورد دستگاه قضایی با متخلفان را خواستار شدند.

رئیس کل دادگستری استان به همراه مجیدی دادستان ارومیه و محمدپور معاون منابع نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در عصر پایان سفرکاری بازدید از حوزه قضایی شهرستان بوکان در منزل خانواده معزز شهید گل محمدی حضور یافت و با آنها دیدار کرد.

محمدپور معاون منابع نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت:
شهدای نظام بهترین الگو و درس اخلاق برای تاسی جوانان میهن اسلامی  هستند که سیره و راه آن‌ها باید برای نسل جدید کشور نهادینه شود.

وی افزود: شهدا  صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و گرامیداشت یاد وخاطره آنها تکلیف همه هست.
محمدپور با اشاره به اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا برای مردم یک الگو و درس بزرگ است، بیان داشت: توانمندی‌ و پیشرفت های داخلی در عرصه‌های گوناگون در پرتو همین جان فشانی ها و مقاومت‌ها به دست آمده است.

در پایان این دیدار، رئیس کل به همراه معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و رئیس دادگستری شهرستان بوکان ضمن اهدای لوح و هدایایی، از خانواده گرانقدر شهید گل محمدی که در سال ۶۳ در شهرستان شاهین دژ به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود تجلیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست