اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  شهردار مهاباد گفت: شهرداری در حال حاضر ۵۱ میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلبکار است که انتظار داریم مسئولان جهت تسویه آن اقدام کرده تا سال آینده بر اساس این مبلغ پروژه تعریف کنیم.

بابک رستم پور در گفت و گوی خبری اظهار کرد: شهرداری مهاباد برای سال جاری، بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده بود که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد.

او ادامه داد: در ٩ ماهه سال جاری، ۸۶ درصد از بودجه مدیریت شهری معادل ۱۷۶ میلیارد تومان محقق شده که از مجموع بودجه تحقق یافته، ۴۶ میلیارد تومان کمک های دولت از محل ماده ۳۹ بوده است.

شهردار مهاباد بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۲۹ پروانه ساختمانی در این شهر صادر شده و هزار و ۴۹۰ پرونده در کمسیون ماده ۱۰۰ مطرح شده که ۹۰ درصد منجر به صدور رای شده است.

رستم پور اضافه کرد: شهرداری مهاباد در حال حاضر ۵۱ میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلبکار است که انتظار داریم مسئولان در زمینه تسویه آن اقدام کرده تا بتوانیم برای سال آینده بر اساس این مبلغ پروژه تعریف کنیم.

او ادامه داد: شهرداری مبلغ ۴۴ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی ناشی از تعهدات قبلی داشت که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده است و ۲۴ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران در سال های گذشته بوده است که در حال رایزنی برای بخشودگی جرائم آن هستیم.

رستم پور همچنین بیان کرد: در حوزە ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی، با توجه به بروکراسی اداری و طی کردن زمانی آن در ادارات و سازمانهای متولی؛ زمان بر خواهد بود که این امر، می طلبد مسئولین ذیربط، نظارتی کلی بر آن داشته باشند تا با طی کردن فرآیند کوتاه، همشهریان بتوانند ساخت و سازهای خود را برابر مقررات و ضوابط ساختمانی، انجام دهند.

او افزود: تعمیر اساسی و نگهداری ماشین آلات حوزه های نقلیه، آتش نشانی و پسماند شهری امری ضروری است که نوسازی آنها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش راندمان کاری در حوزه ماشین آلات خواهیم بود.

شهردار ادامه داد: با شروع فصل کاری حوزه عمران شهری خوشبختانه به میزان لازم قیر در کارخانه آسفالت شهرداری وجود است و برای مصارف اجرای روکش و ترمیم آسفالت سطح شهر و معابر خاکی آمادگی لازم را داریم.

او با اشاره به سایت پسماند شهرداری مهاباد در مسیر شهرک سیدآباد نیز تاکید کرد:  با توجه به تبعات زیست محیطی، اجتماعی و نزدیک بودن آن به شهر در نیمه اول سال ١۴٠١ به سایت مشترک مهاباد-میاندوآب انتقال داده شده و طی فرآیندی در قالب ماده ٢٧ مشارکت عمومی و بخش خصوصی در حال نهایی شدن قرارداد کارخانه بازیافت هستیم.

رستم پور گفت: امکان‌سنجی اولیه پروژه‌ های مطالعاتی و طراحی مورد نیاز سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک، جهت پیش‌بینی در بودجه سال ۱۴۰۲ با رویکرد کاهش معضلات ترافیکی و بهبود کیفی دسترسی‌ها در سطح معابر شهر و بر اساس ماده ٩ قانون عمران و نوسازی شهری به منظور طرح ممیزی املاک با هدف جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعات املاک، ممیزی در دستور کار این اداره قرار گرفته و در راستای حفظ و صیانت از اموال عمومی در حال تکمیل کردن بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری جهت صدور سند تک برگ، هستیم.

او در پایان به تکمیل پروژه های عمرانی از جمله کمربندی تاج سد به زادگان، ارتقای سرانه فضای سبز شهری، ایجاد و توسعه پروژه های گردشگری در سطح شهر، رفع موانع و مشکلات حقوقی شهرک صنفی کاوه، ایجاد درآمد پایدار از برنامه های شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد در سال ١۴٠٢ اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست