اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز در بافت تاریخی شایعه است.

جلیل جباری با بیان اینکه از وسعت ۱۲هزار هکتاری ارومیه ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی است، افزود: عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز در بافت تاریخی شایعه بوده و مورد تایید نیست.

وی با اشاره به اینکه موضوع بافت تاریخی یک موضوع مهم است، تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مکلف است از یک طرف بافت تاریخی را حفظ و از طرفی حافظ جان افراد ساکن در این بافت ها باشد و دغدغه حفظ جان افراد ساکن در هسته مرکزی را دارد.

جباری خاطر نشان کرد: مشکلاتی که امروزه در بافت تاریخی داریم ناشی از این است که ارگان های مرتبط طبق قانون، حمایتی از قانون حفظ بافت تاریخی به درستی انجام نداده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور بیشترین نامه های ورودی در بخش بافت های تاریخی بود، اظهار کرد: هرکسی که مجوز و تایید کار دارد می تواند بدون ممانعت هربنایی را که استحکام ندارد را بازسازی و استحکام بندی کند.

جباری با تاکید به اینکه در قانون حمایت از بنا میراث فرهنگی باید ضوابط ساخت و ساز را تدوین کند، یاد آور شد: میراث فرهنگی استان سال ۹۸  این ضوابط و چارچوب را تنظیم و ابلاغ کرده و شهرداری ملزم شد که در صدور تمامی ساخت و سازها از میراث استعلام بگیرد.

وی ادامه داد: هدف از تدوین ضوابط جلوگیری از رانت ودخالت کارشناسی در ساخت و سازها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست