اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : این روزها در سطح شهرارومیه و در برخی شهرهای آذربایجان غربی شاهد بازگشت صف های طولانی خرید نان در مقابل نانوایی ها هستیم. سال هاست روش غلط  پخت نان ، کیفیت  نامناسب نان و اخیراً تشکیل صف های طولانی خرید نان در ارومیه مورد انتقاد مردم است؛ اما تاکنون راه حلی برای آن توسط مسئولین اتخاذ نشده است.

چند روزی است که عکسی در فضای مجازی پخش شده که نشان می دهد در برخی مناطق ارومیه مردم از ساعت ۳بامداد مقابل نانوایی ها برای خرید نان صف می ایستند.

هر از چند گاهی این مشکل ‌که زیبنده مردم این استان نیست مردم را با مشکلاتی رو برو کرده است و راهکارهای کوتاه مدت مسئولان نه کیفیت نان را بهتر کرده و نه توانسته جلو تشکیل صف های طولانی نان را بگیرد.

با بررسی که از چند نانوایی شد، عده ای از مردم معتقدند اغلب افرادی که در صف نان هستند خانوادگی خرید کرده، نان را به سوپرمارکت ها می فروشند و به نوعی از این طریق دنبال سود هستند.برخی نیز دلیل تشکیل صف های طولانی را کاهش سهمیه آرد نانوایی ها و کاهش زمان پخت نانوایی ها می دانند.

مسئولان در خصوص مشکل نان به مردم پاسخگو باشند

حجت الاسلام قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه باتاکید براینکه مشکلات نان شایسته استان نیست و باید سریعتر برطرف شود، تصریح کرد: مسئولین درخصوص مشکلات نان نیز به مردم پاسخگو باشند و برای حل مشکل از مردم کمک بخواهند.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: روش پخت و مصرف نان باید اصلاح شده و تنوع نان باید بیشتر شود.

وی یاد آور شد: تشکیل صفهای طولانی نان شایسته استان نیست و باید در این مسئله نظارت ها بیشتر شده و باید مشکلات هر چه سریعتر  برطرف شود.

کمبودی در عرضه آرد در ارومیه نداریم

غلامحسین، عماری فرماندار ارومیه افزود: هیچ کمبودی و محدودیتی در خصوص عرضه آرد و توزیع نان نداریم و قیمت نان افزایش نخواهد یافت.

تخلف ۱۵۷.۷ میلیارد ریالی در حوزه آرد و نان آذربایجان غربی

حسین نجف زاده، مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی  در گفت وگو با ایسنا افزود: در ۷ماهه سال جاری به شعب تعزیرات حکومتی استان ۵۶۹ فقره پرونده تخلف ،احکتار و عرضه خارج از شبکه آرد توسط نانوایی‌های استان واصل شده که از این تعداد پرونده وارده به ۵۶۶ فقره پرونده رسیدگی و متخلفین به پرداخت ۶۱میلیارد و ۳۱۳میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

نجف زاده در خصوص تعداد پرونده های تشکیل شده در بخش تخلفات عرضه نان نیز خاطر نشان کرد: در ۷ماهه سال جاری تعداد ۴۵۴۶ فقره پرونده تخلفاتی ، گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه نان توسط واحد های نانوایی به شعب تعزیرات حکومتی استان واصل شد که از این تعداد پرونده به ۴۵۳۹ فقره رسیدگی و متخلفین به پرداخت ۹۷میلیارد و ۴۶۰میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. 

وی یاد آور شد: هیچ گونه کمبودی در عرضه و توزیع آرد ونان در استان وجود ندارد و بازرسان تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی درحال نظارت برکار نانوایی‌ها هستند.

نجف زاده ادامه داد: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی و صنفی موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان و در همچنین تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت؛معدن وتجارت استان گزارش کنند.

خرید بیش از نیاز و فروش به سوپرمارکتها علت ایجاد صفهای طولانی نان است

حسن زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در گفت و گو باایسنا افزود: خرید بیش از نیاز نان ،انبار در خانه و فروش برای مغازه ها و سوپر مارکت ها دلیل اصلی تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایان سطح شهر ارومیه است.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه آرد نانوایان به ویژه نان لواش در ارومیه شایعه ای بیش نیست ، تصریح کرد: سهمیه آرد واحدهای نانوایان به هیچ عنوان کاهش نیافته بلکه در مواردی شاهد افزایش سهمیه آرد واحدهای نانوایی هستیم.

حسن زاده باتاکید بر اینکه عده ای از طریق خرید نان و فروش به آن به قیمت آزاد به  سوپرمارکت ها درآمد زایی می کنند و این کار به شغل خانوادگی آنها تبدیل شده، اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی در تهیه و توزیع  آرد در استان وجود ندارد بلکه خرید بیش از نیاز و گاها خانوادگی شهروندان موجب ایجاد مشکل در روزهای اخیر شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۳۴۵ واحدنانوایی در ارومیه فعالیت دارند که سهمیه آرد همه واحد ها به روز تامین می شود.

وی یاد آور شد: قیمت هر قرص نان لواش  درجه یک یارانه ای ۴۸۰تومان ، لواش درجه ۲ یارانه ای ۳۰۰تومان، لواش سنتی ۵۰۰تومان، سنگک دستگاهی ۱۸۰۰تومان، سنگک سنتی ۲۴۰۰تومان، بربری درجه یک یارانه ای ۲۴۰۰تومان بربری درجه ۲ یارانه ای ۱۵۰۰تومان است.

حسن زاده با اشاره به اینکه هرگونه فروش نان در سوپرمارکت ها غیر قانونی است، ادامه داد: بازرس های اتحادیه نانوایان و تعزیرات حکومتی با مغازه دارانی که اقدام به فروش نان می کنند برخورد می کنند.

به گزارش ایسنا؛ ایجاد صف های طولانی به هر دلیلی در مقابل نانوایی ها مردم ارومیه را کلافه کرده و بسیاری از مسئولان در این شرایط سکوت اختیار کرده اند.هرچند، چند هفته متوالی است که امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه رسیدگی سریع به معضل پخت و توزیع نان را از مسئولان درخواست دارد اما در عمل  هیچ اقدام عملیاتی برای حل مشکل نان مردم توسط مسئولان مشاهده نمی شود.

مدیران مربوطه باید این دغدغه مردم را در زمان کوتاه رسیدگی کنند تا لااقل در شرایط فعلی اقتصادی  شهروندان حداقل در تامین نان که اصلی ترین ماده غذایی خانواده ها است با مشکل مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست