اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : یک منبع آلوده‌کننده موضعی و محدود، باعث ایجاد آلودگی و مرگ و میر تعدادی از آبزیان در دریاچه پشت سد شهرچای ارومیه شد.

 در روزهای اخیر تصاویری از تلف شدن تعدادی ماهی در پشت سد شهرچای ارومیه در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت و در پی آن کارشناسان محیط زیست استان از این محل نمونه برداری کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی در این خصوص به ایرنا گفت: با بررسی های زیست‌محیطی مشخص شد که یک منبع آلوده‌کننده موضعی و محدود، به صورت لحظه‌ای باعث ایجاد آلودگی و مرگ و میر تعدادی از آبزیان در دریاچه پشت سد شهرچای ارومیه بوده است.

مهران نظری ادامه داد: در بررسی های اولیه با نمونه برداری آب در محدوده های مختلف سد شهرچای مشخص شد که کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب سد هیچ گونه مشکلی ندارد ولی جهت حصول نتیجه نهایی مناطق بیشتری از سواحل سد مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که محل ورودی آب رودخانه به داخل دریاچه سد و در محدوده تقریبی ۱۰۰ متری تعدادی لاشه ماهی حدود ۶۰ قطعه کشف شد.

وی افزود: با توجه به اینکه منبع بسیار محدود بوده و از طرفی نیز آب به صورت قابل ملاحظه ای در محل جریان داشت، قابلیت خود پالایی آب دریاچه سد باعث از بین رفتن منبع آلودگی شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در محل مشاهده نمی شود و تلفات مشاهده شده فقط مربوط به تعدادی ماهی بوده و از سایر جانداران موجود در محدوده هیچ گونه تلفاتی مشاهده نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست