اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد بانک ها در حمایت از تولید و اشتغال گفت: وضعیت استان در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید و اشتغال کمتر از میانگین کشوری است. با این روند توسعه ای محقق نخواهد شد.

محمدمهدی شهریاری در جلسه هماهنگی با مدیران بانکی جهت سرعت بخشی به روند پرداخت تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از علل اصلی توسعه نیافتگی استان تعلل و کم کاری ما مدیران است افزود: با روند فعلی حمایت سیستم بانکی از تولید و اشتغال هیچ گاه به توسعه مدنظر دست نمی یابیم. اگر در سرانه درآمد و آموزشی جزو استان های محروم هستیم به دلیل تعلل و کم کاری ما مدیران است.

وی افزود: حجم انبوهی از منابع بانکی در استان وجود دارد اما مشخص نیست این منابع استانی کجا هزینه می شود. اشتغال با سرمایه گذاری حاصل می شود و اگر سیستم بانکی در این شرایط سخت اقتصادی کمک حال تولید و اشتغال نباشد هیچ گاه به توسعه پایدار دست نخواهیم یافت.

شهریاری عملکرد ضعیف بانک ها در برنامه ملی اشتغال را نقطه ضعفی بزرگ برای استان دانست و افزود: شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در تمام کشور یکسان است اما چطور می شود در سایر استانها بانک ها برای حمایت از تولید با یکدیگر رقابت دارند اما در آذربایجان غربی اعتنایی به ایجاد اشتغال ندارند.

استاندار آذربایجان غربی خطاب به مدیران بانک ها گفت: انتظار داریم تا هر چه سریعتر نسبت به جذب و پرداخت تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال بدور از بروکراسی اداری و بهانه های ساختگی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست