اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۱۴ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۴۳۹ نفر رسیده است و سن جان باختگان کاهش یافته است.

کتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۹ تیر ماه، ۸۲۲ مورد بستری در استان داشته ایم که ۳۰۶ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۵۱۶ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی گفت: در آی سی یو ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۵۰ نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

او بیان کرد:  متاسفانه با ۱۴ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۴۳۹ مورد افزایش یافت که از این تعداد ۶ نفر در خوی، ۳ نفر در سردشت،  ۲ نفر در ارومیه، یک نفر در بوکان، اشنویه، تکاب، سلماس، شوط، مهاباد، میاندوآب است.

او اظهار داشت: ارومیه تا کنون ۹۶، اشنویه ۵، بوکان ۴۶، پلدشت ۱، پیرانشهر ۲۲،  تکاب ۱۶، چالدران ۲، چایپاره ۳، خوی ۹۳، سردشت ۵،  سلماس ۲۱، شاهین دژ ۱۴،  شوط ۳ ، ماکو ۲ ، مهاباد ۶۳، میاندوآب ۴۱ و نقده ۹ نفر جان باخته دارند

آقازاده با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در استان گفت: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

او تصریح کرد: آذربایجان غربی آلوده است سایر هم وطنان به این استان سفر نکنند، این استان در وضعیت قرمز قرار دارد و لازم است مردم از حضور در پاساژ ها مراسمات مختلف و پارک ها جدا خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست