اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / تانیا شعفی – کردپرسجهش افزایشی کرونا در آذربایجان غربی، منجر به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها در مراکز استان شد و اکنون ارومیه در وضعیت به شدت بحرانی قرار دارد و بر اساس تصمیم قرارگاه استانی مبارزه با کرونا، همه بیمارستان‌های دولتی، ‏خصوصی و خیریه ملزم به پذیرش بیماران کرونا شده‌اند. ‏

در دومین روز از مرداد ماه سال جاری، ۵۹۳ مورد بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های آذربایجان غربی بستری شدند که بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، از این تعداد ۲۸۵ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۳۰۸ مورد مشکوک به ابتلا بودند.

این روند تا اواسط مرداد ماه روندی کاهشی داشت به نحوی که در ۱۵ مرداد، از ۴۲۳ مورد بستری در سطح استان، ۱۸۸ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۲۳۵ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

پس از آن روند کرونا ملایم شد و تا ۵ شهریور ماه،  تعداد بسترهای روزانه در استان در ۳۲۳ مورد بستری ثبت ماند و موارد قطعی کرونا بین ۱۵۰ تا ۱۹۵ نفر متغییر بود.

تعداد مبتلایان کرونا از اوایل مرداد ماه ۳ رقمی بود/ اعلام آمار دو رقمی ستاد استانی عجیب بود!

اما شهریور ماه که همزمان شد با بازگشایی مدارس و ایام عزاداری های حسینی، علیرغم رعایت پروتکل های بهداشتی، آذربایجان غربی با خیز دوباره کرونا روبه رو شد.

به نحوی که در ۲۰ شهریور ماه،  تعداد بستری های روزانه به ۴۵۹ مورد بستری در استان افزایش یافت و این روند طی ۱۰ روز پایانی تابستان امسال به ۷۳۷ مورد بستری روزانه رسید.

همزمان با آن تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا هم افزایش جهشی داشت و ۳۲۰ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا تنها در ۳۱ شهریور ثبت شد و افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در استان موجب شد تا شیب ملایم کرونا در اواخر تابستان ۲ برابر شود.

بر خلاف اظهارات رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی که در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود؛ تعداد مبتلایان از اوایل مرداد امسال دو رقمی بود، آمارها نشان می دهد که از اوایل مرداد ماه امسال تا کنون تعداد مبتلایان کرونا در استان ۳ رقمی بوده و تغییر نداشته است.

اما علی‌احمد آقاپور در این خصوص بیان کرده بود؛ با وجود دو رقمی بودن تعداد مبتلایان از اوایل مرداد امسال تا اواخر تابستان، از روز جمعه ۲۸ شهریور ماه ، تعداد مبتلایان سه رقمی شده و این روند افزایشی امروز شتاب بسیار بیشتری به خود گرفته است

مرگ ۵ مبتلا به کرونا در ارومیه/ کرونا همچنان جان می گیرد

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی با فوت  ۷ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، مجموع فوتی های استان به ۹۸۳ نفر رسید.

 در تاریخ یکم  مهر ماه، ۶۸۷ مورد بستری در استان داشته ایم که ۲۸۴ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۰۳ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

در آی سی یو ۱۴۶ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۴۶ نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

در این روز با ۷ نفر فوتی ، مجموع فوتی های استان  به ۹۸۳ نفر رسید که ۵ نفر ارومیه و یک نفر در هر کدام از شهرهای سردشت  و اشنویه فوت کرده اند.

تا این تاریخ، در ارومیه ۲۵۲، خوی ۱۷۵، مهاباد ۱۲۸، بوکان ۹۹، میاندوآب ۸۸، سلماس ۴۷، پیرانشهر ۳۴،  تکاب ۳۵، نقده ۲۸، شاهین دژ ۲۸، سردشت ۲۰، اشنویه ۱۳،  چایپاره ۱۰، شوط ۶،  چالدران ۱۰، ماکو ۶ و پلدشت ۴ نفر جان باخته اند.

طی چند ماه اخیر در آمار اعلام شده از سوی ستاد کرونای استان آذربایجان غربی، خبری از آمار بهبودیافته گان و مجموع کل مبتلایان استان نیست و این ستاد تنها به آمار روزانه بستری ها و فوت شدگان بسنده کرده است.

تکمیل ظرفیت تمام بیمارستانهای ارومیه/ بیمارستان های خصوصی هم ملزم به پذیرش بیماران کرونا شدند

استان آذربایجان غربی در حال حاضر با ۷۳۷ مورد بستری بیماران حاد تنفسی در استان در وضعیت قرمز قرار دارد اوج دوباره بستری‌های کرونا در مرکز استان شدت گرفته است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ؛ تعداد بیماران بستری در ارومیه نسبت به دهم تیرامسال که بالاترین آمار بیماران بستری استان ثبت شده بود، ۱.۵ برابر شده که بسیار نگران کننده است.

با وجود تدوام شرایط بحرانی در ارومیه و افزایش موارد بستری های در مرکز استان، امروز دوم مهر ماه،  ابراهیم حسنی بیان کرد: در ارومیه به شدت تحت فشار هستیم و تعداد مبتلایان و بستری‌ها همچنان افزایش می یابد. هم ‏اکنون ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) تکمیل شده است.

او افزود: در شرایط بحرانی قرار داریم و بیمارستان های دیگر شهر از جمله شهید عارفیان، ارتش و سایر بیمارستان ها نیز باید پای کار بیایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد: ‏بر اساس تصمیم قرارگاه استانی مبارزه با کرونا، همه بیمارستان‌های دولتی، ‏خصوصی و خیریه ملزم به پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند. ‏

احتمال بازگذشت مجدد ویروس کرونا با ورژن جدید و کشنده تر

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند، تاکید کرد: افزایش شیوع بیماری، یک هشدار است، در وضعیت بحرانی قرار داریم و به دلیل بی تفاوتی به این بیماری فاز جدیدی از بیماری را شاهد هستیم و هم اکنون تعداد مبتلایان و بیماران بد حال افزایش یافته و وقتی ویروس با ورژن جدید مجدداً باز می‌گردد بسیار خطرناک‌تر، کشنده‌تر و با علائم متفاوت‌تر خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه همزمانی شیوع آنفلوآنزا با کرونا در ماه‌های آتی می‌تواند وضعیت را بدتر کند، گفت: از افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در خواست می‌کنیم در خانه بمانند، یک اصل اساسی در مبارزه با کرونا داریم و آن دوری و اجتناب از هر اجتماعی، به هر شکل، با هر اسم و در هر کجا است.

اکنون؛  بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی مجموع فوتی های استان به ۹۷۶ نفر رسید.

تا ۳۱ شهریور ماه، در ارومیه ۲۴۷، خوی ۱۷۵، مهاباد ۱۲۸، بوکان ۹۹، میاندوآب ۸۸، سلماس ۴۷، پیرانشهر ۳۴،  تکاب ۳۵، نقده ۲۸، شاهین دژ ۲۸، سردشت ۱۹، اشنویه ۱۲،  چایپاره ۱۰، شوط ۶،  چالدران ۱۰، ماکو ۶ و پلدشت ۴ نفر جان باخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست