اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و مسئولان شهرستانی سرپرست جدید فرمانداری ویژه مهاباد منصوب و معارفه شد.

علی مصطفوی  در آیین تکریم و معارفه فرماندار ویژه مهاباد، ضمن تسلیت ترور دانشمند هسته ای کشور گفت: دشمنان در روز روشن به ترور دانشمندان هسته ای کشور ایران اقدام می کنند و مدافعان حقوق بشر نیز سکوت کرده اند.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته علیرغم تحریم های گوناگون تحمیل شده، همچنان استقلال خود را حفظ کرده و با رهبری داهیانه امام خمینی و مقام معظم رهبری توانسته است استقلال خود را در این سالها تثبیت کند و در دهه پنجم انقلاب اسلامی، این انقلاب همچنان خروشان و جاری است.

معاون استاندار با بیان اینکه کسی نمی تواند جای شهید فخری‌زاده را بگیرد، تاکید کرد: فخری‌زاده زیادی در کشور وجود دارند و امنیت امروز در جامعه مرهون تلاش نیروی های انتظامی و نظامی است.

مصطفوی توفیقات علمی امروز کشور هم مرهون تلاش های دانشجویان و مراکز علمی کشور دانست و اضافه کرد: روزنامه نگار مصری که چندان هم موافق سیاست های جمهوری اسلامی ایران نیست نوشته است؛ “امروزه ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و دیگر هیچ مشکلی در منطقه بدون حضور آنها قابل حل نیست” این نشان می دهد که دشمنان نظام هم به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند.

معاون استاندار در ادامه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز علیرغم عدم حمایت بین‌المللی از ایران این مردم بودند که ثابت کردند با مدیریت جبهه جنگ از تمامیت ارضی ایران دفاع می‌کنند و با جان و دل به جبهه ها ورود کردند و از هشت سال دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در ایران ساختند و برای اولین بار در تاریخ ایران ثابت کردند که ذره‌ای از خاک کشور را به بیگانگان نمی دهند.

او افزود: امروز هم ما در جبهه دیگری به نام جبهه مقابله با کرونا قرار داریم و لازم است تا با هماهنگی های لازم و مشارکت مردمی این مرحله را نیز پشت سر بگذرانیم.

مصطفوی در پایان گفت: جناب “ایرج شجاعی” فرماندار سابق مهابادی در دوران بازنشستگی خود قرار دارد و آرزوی توفیق روز افزون را برای ایشان مسئلت داریم و “عارف خدرلو” با سابقه خدمت در استانداری به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد مشغول به کار خواهند شد و به زودی حکم ایشان نیز صادر می شود.

ترور شهید “محسن فخری زاده” توهین به جهان اسلام بود

امام جمعه مهاباد هم در این مراسم با بیان اینکه ترور شهید “محسن فخری زاده” توهین به جهان اسلام بوده است، افزود: سکوت مجامع بین اللمللی در قبال ترور شخصیت های علمی و دانشمندان هسته ای کشورمان توسط استکبار جهانی آزار دهنده بوده و نشان می‌دهد این مجامع نیز توسط سران استکبار اداره خواهد شد.

ماموستا عبدالسلام امامی با اشاره به اینکه شهید “محسن فخری زاده” متعلق به کل جهان اسلام بود، گفت: وجود چنین افراد نخبه و دانشمندی موجب شدن اقتدار و قدرت علمی و نظامیان کشورمان به حدی برسد که دشمنان ما از فکر تجاوز و حمله به کشورمان بیرون بیایند.

وی در ادامه ضمن قدردانی به زحمات “ایرج شجاعی” فرماندار سابق مهاباد بیان کرد: مسوولت به مانند نعمیتی است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار می دهد و سعادتمند کسی خواهد بود که از این فرصت در راه کمک به خلق خدا استفاده کند.

سرمایه گذاری های مطمئن محصول امنیت حاکم در مهاباد هستند

در ادامه فرماندار سابق مهاباد اظهار داشت: هدف من جبران شکاف تاریخی دولت و ملت بود و سعی کرده ام در دوره خدمتم کسی از دایره انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خارج نشود. همانطور که هدف نظام نیز جایگیری همه اقشار جامعه در دایره انقلاب است.

ایرج شجاعی با بیان اینکه امروز در مهاباد امنیت در سطح بالایی برقرار است و سرمایه گذاری های مطمئن محصول همان امنیت حاکم هستند، گفت: مهاباد ۷۵۵ شهید، ۷۲۵ جانباز و ۲۶۸ آزاده دارد از این رو شهر مهمی محسوب می‌شود و نظام جمهوری اسلامی نیز در این شهر اقدامات خوبی انجام داده و  مردم نیز متقابلاً این اقدامات جمهوری اسلامی را با افزایش ۲۵ درصدی حضور در راهپیمایی ها پاسخ داده اند.

 او با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد در بخش عمرانی در طی چهار سال اخیر اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است، افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان مهاباد انجام شده که ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت های بیمارستانی بوده و ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز در بخش تامین آب پایدار برای ۱۴۱ روستای مهاباد از طریق سد مهاباد بوده است.

 شجاعی با بیان اینکه در بخش خلیفان با کمیت آب روبرو هستیم، گفت: با تأمین زیرساخت های تامین آب پایدار مشکل آب روستایی مهاباد نیز برطرف می شود.

او با اشاره به عملیات گازرسانی در مهاباد نیز اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر در این بخش هزینه شده است با توجه به اینکه هزینه گازرسانی در مهاباد نسبت به شهرهای همجوار به دلیل وجود منطقه کوهستانی بالاتر است.

 فرماندار اسبق مهاباد این شهرستان را مرکز زبان و ادبیات کردی دانست و اظهار داشت: شاعران و ادیبان برجسته ای از این شهر نخبه پرور ظهور کرده اند.

شیب توسعه شهرستان مهاباد را افزایش خواهیم داد

در ادامه سرپرست جدید فرمانداری مهاباد نیز ضمن عرض تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: در این انتصاب، بنده وامدار هیچ مسئولی نیستم و تنها به عنوان نماینده دولت در این شهرستان خدمت خواهم کرد.

عارف خدرلو با اشاره به سابقه تاریخی و اجتماعی شهرستان مهاباد گفت: این شهرستان می تواند الگویی برای توسعه کشور باشد. با وجه به  فرموده مقام معظم رهبری، توسعه یعنی ” تعالی شان انسان” و با تاسی از همین جمله اگر از این منظر به توسعه نگاه کنیم قطعاً می توانیم در راستای یک جامعه توسعه یافته قدم برداریم.

او با اشاره به اهداف خود پس از تصدی پست فرمانداری گفت: متاسفانه در بخش های از جامعه با عدم توازن توسعه روبرو هستیم و باید رفع نابرابری ها با توجه ویژه از طریق نشاط اجتماعی، مشارکت مدنی، شفافیت، کارآمدی، مبارزه با فساد و قانونمداری انجام شود.

سرپرست جدید فرمانداری مهاباد، ادامه داد: باید از طریق استفاده از پتانسیل های زنان و جوانان در مدیریت شهری، گفتگو و ایجاد گفتمان با نخبگان جامعه، تقویت نظام اطلاع رسانه و همکاری با رسانه بتوانیم زمینه‌های توسعه در این شهرستان را فراهم کنیم.

او ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم را یکی دیگر از اهداف کاری خود برشمرد و گفت: مشکلات شهرداری و شورای شهر مهاباد نیز وجود دارد و انتظار داریم که در انتخابات ۱۴۰۰ مردم با حضور پرشور خود نمایندگان جدید خود را در مدیریت شهری انتخاب کنند.

خدرلو در پایان بیان کرد: انتظار می رود با حمایت و همکاری امام جمعه و نماینده مهاباد در مجلس که به عنوان یکی از نمایندگان شاخص کشوری شناخته شده هستند، بتوانیم شیب توسعه این شهرستان در کشور را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم  « عارف خدرلو » مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی طی حکمی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری مهاباد معرفی شد، و از “ایرج شجاعی”  که به مدت چهار سال در سمت فرماندار مهاباد خدمت رسانی کرده بود، تقدیر شد.

خدرلو، سابقه دبیرئ مدیریت بحران شهرستان سلماس، عامل ذیحساب فرمانداری شهرستان سلماس، بخشداری بخش کوهسار شهرستان سلماس و مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی را در کارنامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست