اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتباط مرزبانان ایران و ترکیه محدود به پروتکل های فی مابین نبوده و ناگسستنی است.

سردار قاسم رضایی در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی ماکو اظهار داشت: به دلیل اشترکات فرهنگی، اجتماعی، دینی بین ایران و ترکیه تعاملات همه جانبه با این کشور در بهترین حالت ممکن به خصوص در بخش مرزبانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها و تعاملات مرزی بین ۲ ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود ادامه داد: این نشست با هدف افزایش تعاملات مرزی طی روز جاری در ماکو برگزار شد و نشست بعدی هم خرداد سال آینده در تبریز برگزار می‌شود.

سردار قاسم با اشاره به اینکه خوشبختانه اغلب توافق‌های نشست‌های قبلی اجرایی شده‌است ، بیان کرد : از آن جمله می‌توان برق‌رسانی ترکیه در مرزها اشاره کرد که جا دارد از فرمانده ژاندارمری ترکیه و والی «حکاری» تشکر ویژه داشته باشیم و با اهدای لوح، مراتب قدردانی خود را اعلام کنیم.

وی وضعیت مدیریت مرز مشترک بین ایران و ترکیه را بسیار عالی است ارزیابی کرد و گفت : مرزهای ایران و ترکیه جز مرزهای نمونه کشورمان که با کشورهای مختلف و همسایگان است.

سردار رضایی تبادل اطلاعات در مورد مخلان امنیت و قاچاق و مقابله جدی با قاچاق اسلحه و همکاری خوب کشور ترکیه در این مورد و مقابله با قاچاق سلاح به کشورمان را از جمله همکاری خوب مرزبانان ایران و ترکیه برشمرد.

ارتشبد «عارف چتین»، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درود رئیس‌جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیرباز ۲ کشور برادر و دوست بودند و مرزها نمی‌تواند ملت و دولت این ۲ کشور را از هم دور کند.

وی با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان‌های مرزی برای بررسی مسائل و مشکلات مرزی ۲ کشور در نشست روز جاری حضور یافته‌است، بیان کرد: امنیت کامل مرزی به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه برقرار است و این نشست‌ها عامل اتخاذ تصمیم‌های خوبی برای روابط دو کشور است.

یکی از توافق‌های نشست مرزی طی روز جاری، ملاقات فرماندهان هنگ‌ها و مرزبانان استانی کشور جهت تعاملات بیشتر بود و قرار شد این ملاقات‌ها در ۲ سوی مرز صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این نشست با اهدای لوح تقدیر از ارتشبد عارف چتین، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه و والی حکاری تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست