اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوی مرز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی از جمع آوری و ساماندهی متکدیان در ارومیه خبر داد.

علی مصطفوی صبح دوشنبه در دومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی استان با اشاره به ساخت گرمخانه توسط شهرداری ارومیه برای نگهداری متکدیان، بر تسریع در ساخت این مجموعه تاکید کرد و افزود: با اتمام ساخت این مجموعه بخشی قابل توجهی از مشکلات جمع آوری، ساماندهی و نگهداری متکدیان در ارومیه حل می‌شود.

وی ادامه داد: وجود متکدیان در سطح شهر واقعیتی انکارناپذیر است که چهره نامطلوبی به شهر می‌دهد و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای متولی دست‌به‌دست هم دهند تا این متکدیان ساماندهی و از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

مصطفوی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل رشد تکدی گری در شهر ارومیه، رأفت مردم و کمک همه روزه آنان به متکدیان است که این امر موجب می‌شود شبکه‌های تکدی گری، افراد بیشتری را برای انجام این کار زشت روانه ارومیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: این افراد باید جمع‌آوری‌شده و وضعیت آنان مورد پایش قرار گیرد و در صورتی که برای بار اول دست به چنین کاری زده باشند، این افراد تحویل مراکز بهزیستی، کمیته امداد یا مرکز درمان اجباری معتادان می‌شوند.

وی با اشاره اینکه حضور متکدیان جلوه شهرهای استان را زشت می‌کند، گفت: مردم آذربایجان غربی مردم نوع دوستی هستند و متأسفانه با کمک به متکدیان خیابانی، این افراد را به ادامه تکدیگری تشویق می‌کنند.

مصطفوی ادامه داد: رسانه‌ها و بویژه صدا و سیمای مرکز استان باید برنامه‌های مختلف در خصوص فرهنگ سازی و نحوه کمک افراد به نیازمندان واقعی تهیه کند تا کمک‌ها مردمی به دست نیازمندان واقعی برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ساماندهی متکدیان و جمع‌آوری آنها، نبود محلی برای نگهداری این افراد است که می‌توان با ساخت گرمخانه این نقیصه را جبران کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست