اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کمیته های ویژه بصورت هفتگی برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات مساکن مهر در استان فعالیت می کنند.

آیدین رحمانی چهارشنبه شب در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان غربی از حل مشکلات واحدهای مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با رفع موانع موجود، تمامی واحدهای مسکن مهر استان تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی اقدام مسکن نیز گفت: با اتمام ثبت نام این طرح در استان و آماده شدن بخشی از مراحل اجرایی آن در شهرهای مختلف استان، حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخشی از زمین‌های مورد نیاز این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین می‌شود اظهار داشت: بخش دیگری از زمین‌های مورد نیاز این طرح نیز باید از طریق زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید زمین‌های مازاد خود را برای اجرای این طرح در اختیار راه و شهرسازی استان قرار دهند اظهارکرد: در صورت معرفی نشدن زمین‌های مازاد توسط دستگاه‌های اجرایی، این زمین‌ها شناسایی و بدون در نظر گرفتن نظر دستگاه اجرایی در اختیار اجرای طرح اقدام ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: بیش از ١٠٠ میلیارد ریال از محل فروش اراضی ملی برای تکمیل خدمات زیربنایی و تکمیل عملیات محوطه‌سازی مساکن مهر آذربایجان‌غربی تخصیص یافته است.

سیدمحسن حمزه‌لو، با تأکید بر این‌که شهریور ماه امسال جشن پایان مسکن مهر آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح مسکن مهر استان با هدف تولید و عرضه ۵٢ هزار واحد شروع شده و در حال حاضر، این طرح ٩٧درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت به پایان رسیده، در سایر شهرها نیز بدون لحاظ پروژه‌های دارای پرونده حقوقی، فاقد متقاضی و با پیشرفت زیر ٣٠ درصد می‌توان گفت یک هزار و ٩٩٠ واحد مسکن مهر باقی‌مانده تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌لو فراهم‌سازی خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر را نیز از دیگر دغدغه‌ها دانست و بیان کرد: علاوه بر اقدامات انجام یافته طی سال‌های گذشته، مقدمات احداث یک باب مسجد در منطقه گلشهر ارومیه، دو باب کلانتری در سایت‌های مسکن مهر ارومیه و دو باب مدرسه در سایت‌های مسکن مهر پیرانشهر و مهاباد انجام شده است.

وی با اشاره به مراحل پایانی طرح مسکن مهر اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی در راستای جهش تولید در عرصه مسکن قرار گرفته و در حال حاضر ٣٢درصد تعهدات طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی در بحث تأمین زمین محقق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: ثبت‌نام از ٣۴ هزار و ٨٨۶ نفر از متقاضیان در سه مرحله مختلف و بررسی و تأیید صلاحیت ٢٣هزار و ۶٨۵ نفر و تشکیل کمیته تأمین اراضی مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تأمین اراضی برای احداث ١٢ هزار و ۴٣۶ واحد مسکن از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست