اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رسیدگی به وضع معیشتی پرستاران، وظیفه مسوولان بخش بهداشت و درمان است و باید قوانین لازم در این خصوص نیز از سوی مجلس تدوین و تصویب شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی سه‌شنبه شب در جمع پرستاران ارومیه‌ای افزود: تاکنون توجه ویژه‌ای به حقوق پرستاران در کشور نشده‌است و امیدواریم با همت مسوولان به این امر توجه خاص و اساسی معطوف شود.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌های کلی نظام در عرصه سلامت توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: مجلس موظف به قانون‌گذاری در این حوزه و دولت نیز مکلف به اجرای قوانین تصویب شده این حوزه در کشور است و هر دو قوه باید نسبت به انجام وظایف خود در حوزه سلامت کوشا باشند.

وی پرستار را مکمل روند درمانی بیماران دانست و اضافه کرد: در صورت نبود پرستاران و بی‌توجهی به آنان، چرخه درمانی که توسط پزشک آغاز می‌شود، بدون فایده و ناقص خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه پرستار در آموزه‌های دینی ادامه داد: در روایت‌های مختلف تاکیدشده است که «هرکسی یک شبانه‌روز در کنار بستر بیماری پرستاری دهد، با حضرت ابراهیم (ع) محشور شده و مغفرت الهی شامل حال او می‌شود».

حجت‌الاسلام قریشی اظهار کرد: مراقبت از بیماران کار بسیار سختی است که به همین خاطر در آموزه‌های دینی بر قداست این حرفه تاکید شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست