اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از قطع شبانه ۱۰۰ اصله درخت جنگلی و تخریب بیش از پنج هزار مترمربع اراضی ملی توسط متخلفان خبر داد.

رحمت ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان و تصرف اراضی جنگلی در روستای «زالاوان» در منطقه «باسک کولسه» این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: و به دستور دادستان ماموران یگان حفاظت طی یک عملیات شبانه به محل مورد نظر اعزام شدند در حالی که متخلفان با بیل مکانیکی مشغول قطع درختان بودند، پس از اطلاع از حضور ماموران یگان حفاظت از محل متواری شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: پس از شناسایی و تشکیل پرونده، ماموران توانستند ۴ نفر را دستگیر کنند و همچنین یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه تراکتور نیز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تاکید کرد: مشخص شد این تخلف گسترده ۲۰ میلیارد ریال به مناطق جنگلی این شهرستان خسارت زده است.

شهرستان سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ اما به دلیل وقوع آتش سوزی ها، قاچاق درختان در حال حاضر تنها ٧٠ هکتار از جنگل‌های سردشت باقی مانده است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

گفتنی است؛ اداره منابع طبیعی سردشت از سال ها پیش در بخش یگان حفاظت ادارە منابع طبیعی با کمبود نیرو روبه رو است که علیرغم گستردگی عرصه های جنگلی جذب نیرو در این بخش بسیار ضروری است، اما تا کنون اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست