اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دادگستری با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی در هر جا که احتمال وقوع جرم و فساد وجود داشته باشد، ورود پیدا می‌کند و در این زمینه با هیچ کسی تعارفی ندارد.

علی اکبر گروسی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مهاباد اظهار داشت: در سند تحول قضایی سعی می‌شود از جمعیت کیفری در زندان‌ها کاسته شود و به جای حبس مجازات‌های دیگر جایگزین گردد.

او ادامه داد: بر اساس این سند تنها کسانی در زندان‌ها خواهند بود که آزادی آنان امنیت و آرامش جامعه را تهدید می‌کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این طرح امکان دادرسی افراد مقیم خارج از کشور با استفاده از تکنولوژی جدید میسر است، گفت: در قالب این طرح امکان دادرسی الکترونیکی، بهره‌مندی قضایی با استفاده از رایانه و گوشی هوشمند وجود دارد و در سند تحول قضایی با الکترونیکی کردن ابلاغیه‌ها برطرف شده است.

او تاکید کرد: سند تحول قضایی نخستین سند راهبردی است که ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعریف شده و دادگستری استان در زمینه اجرای این سند یکی از استان‌های پیشتاز در سطح کشور است.

گروسی با بیان این که قوه قضایه خط قرمزی برای مقابله با فساد نمی‌شناسد، اظهار داشت: قوه قضاییه در هر جا ببیند کسی به بیت‌المال تجاوز می‌کند، به قضیه ورود کرده حتی اگر این فرد دارای مقام و مسئولیتی هم داشته باشد، باید در برابر قانون جوابگو باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در دوره ریاست فعلی قوه قضاییه تحول بزرگی نسبت به گذشته ایجاد شده است، اظهار داشت: سیاست‌های تحولی قوه قضاییه که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و این نشان می دهد یک تحول و حرکت بزرگی در این قوه رخ داده که قابل مقایسه با گذشته نیست.

سرپرست فرماندار مهاباد نیز با تاکید بر اینکه ورود دستگاه قضایی به مساله فساد و تخلفات اداری باعث جلب اعتماد عمومی مردم می شود، گفت: این مسئله سبب رضایت مردمی از دستگاه قضایی و دولت خواهد شد و تعامل بین مردم و دولت را افزایش می دهد.

عارف خدرلو با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ افزود: ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات در اسفندماه صورت می‌گیرد و داوطلبان باید دارای گواهی سوپیشینه باشند، کسانی که قصد حضور در این انتخابات را دارند، دریافت این گواهی را به روزهای پایانی فرصت باقی مانده موکول نکنند.

در پایان این جلسه “مهراب پوراکبر” به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مهاباد معرفی و از خدمات “اصلان حیدری” که از سال ۱۳۹۲ عهددار این مسوولیت بود قدرانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست