اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۵ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۶۰۴ نفر رسیده است.

دکتر ایرج محبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۲۴ تیر ماه، ۷۶۴ مورد بستری در استان داشته ایم که ۳۶۹ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۳۹۵ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی و امام خمینی ارومیه تکمیل شده است، گفت: در حال سومین بیمارستان وارد مدار بستری کرونا شده است و در عرض این روز ۱۴۳ نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی گفت: در آی سی یو  ۱۷۳ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و ۴۳ به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

محبی بیان کرد: با  ۸ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۶۰۴ مورد افزایش یافت که بیشترین فوتی های استان در سن بالای ۶۰ سال روی داده است و نشان می دهد که این طیف سنی به مراقبت های بیشتری احتیاج دارند.

او ادامه داد: ارومیه با ۱۲۷ نفر، اشنویه ۹، بوکان ۶۷، پلدشت ۳، پیرانشهر ۳۰،  تکاب ۲۵، چالدران ۳، چایپاره ۴، خوی ۱۲۲، سردشت ۵،  سلماس ۳۱، شاهین دژ ۱۶،  شوط ۳ ، ماکو ۲ ، مهاباد ۹۳، میاندوآب ۴۷ و نقده ۱۷ نفر جان باختند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

محبی با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست