اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صدور مجوز تأسیس و توسعه دانشگاه فرهنگیان در بخش‌های مختلف کشور لابی‌گری وجود دارد و با وجود فضای فیزیکی مناسب و اساتید مجرب و کمبود معلم در منطقه اما آموزش و پرورش نسبت به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در مهاباد بی توجه است.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خانه ملت درباره طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: این سئوال در خصوص علت وجود تبعیض در دانشگاه فرهنگیان است.

او ادامه داد: با وجود اینکه در برخی از مناطق کشور ظرفیت برای احداث و ایجاد دانشگاه فرهنگیان وجود دارد اما مسئولان این دانشگاه بیشتر بر اساس لابی گری مجوز ایجاد و توسعه مراکز تربیت معلم را صادر می‌کنند.

محمودزاده با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در برخی از شهرها تأسیس شده که هیچ یک از ظرفیتهای لازم برای ایجاد دانشگاه را ندارد، گفت: متأسفانه فقط به دلیل لابی گری و همشهری بودن، این دانشگاه در برخی از شهرها توسعه داشته است.

نماینده مهاباد تاکید کرد: علیرغم اینکه ساختمان و فضای فیزیکی برای دایر شدن دانشگاه فرهنگیان در مهاباد وجود دارد و اساتید حاضر مجرب با حقوق حداقلی حاضر به تحصیل هم در این شهرستان هستند ولی آموزش و پرورش نسبت به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در این منطقه اقدام نمی‌کند.

او با بیان اینکه  کمبود معلم در استان آذربایجان غربی یکی از معضلات منطقه است تصریح کرد: نباید از معلمان به صورت دو شیفت یا سه شیفت استفاده کرد چراکه این روند برکیفیت آموزش تأثیر منفی خواهد گذاشت. در حال حاضر استان آذربایجان غربی حداقل با کمبود ۱۵۰۰ معلم مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست