اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از عدم تخصیص اعتبار کامل برای لایروبی انهار و رفع تصرفات حریم رودخانه ها در استان خبر می دهد، استاندار آذربایجان غربی خواستار تعجیل در اجرای این دو بخش است.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی؛ برای لایروبی انهار و رفع تصرفات حریم رودخانه ها در استان در مجموع به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان تنها در بخش لایروبی رودخانه ها ۲۸ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

کیومرث دانشجو در جلسه شورای حفاظت از منابع استان، گفت: از ابتدای امسال ۱۰۲ کیلومتر رودخانه در شهرستان‌های ۱۷ گانه استان لایروبی شده و در بخش رفع تصرفات حریم رودخانه ها نیز امسال۶۳ هکتار در ۱۴ شهرستان استان در محدوده رودخانه ها آزادسازی شده است.

او افزود: ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری نیازمند لایروبی بوده و جزء نقاط بحرانی به شمار می رود که به ۱۰۰  میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم اما تاکنون ۲۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

دانشجو ادامه داد: همچنین در بخش رفع تصرفات حریم رودخانه به ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار در استان نیاز است که تاکنونی ریالی اعتبار در این خصوص دریافت نکرده ایم.

علیرغم گلایه های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص نبود اعتبار لازم برای اجرایی شدن عملیات لایروبی و رفع تصرف حریم رودها، استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای آب استان، خواستار رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها، تعیین پیمانکاران پروژه های لایروبی انهار استان و اجرای این عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن شد.

محمدمهدی شهریاری لایروبی رودخانه ها را اولویت های استان دانست و افزود: بروز سیل می تواند خسارات جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد لذا لازم است جهت آمادگی برای بارش های فصلی و همچنین پیشگیری از حوادث احتمالی، طرح لایروبی انهار و مسیل ها در استان بعنوان یک اولویت پیگیری شود.

او با تاکید بر رفع تصرف از حریم رودخانه ها نیز ادامه داد: از دستگاه های ذیربط انتظار می رود با کمک دستگاه قضایی هرچه سریعتر نسبت به رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها اقدام کنند، زیرا حفاظت از عرصه‌های ملی و برخورد قانونی با تخریب کنندگان منابع طبیعی ضروری است.

شهریاری گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت تعمیر و تجهیز ماشین آلات سنگین شرکت آب منطقه ای استان اختصاص می یابد.

او همچنین خواستار اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان شد و اظهار کرد: با هدف دسترسی به اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق از وضعیت اراضی کشاورزی و به منظور ساماندهی مالکیت، تثبیت حقوقی و ثبتی این اراضی و برای برنامه ریزی بهینه برای کشاورزی استان، طرح کاداستر بصورت مرحله به مرحله و در تمامی اراضی کشاورزی استان اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست