اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مادران بدون تردید اصلی ترین رکن و ستون خانواده ها به شمار می روند، به طوری که در تربیت نسل های آینده نقش کلیدی دارند حتی در پرورش همسران خود نیز نقش آفرین هستند.بنابراین زندانی شدن آنها، نه تنها خودشان بلکه نسل ها را در معرض آسیب جدی قرار می دهد.

از چک برگشتی وحشت دارم

پ _محمودی یک زن سرپرست خانوار در گفت و گو با ایسنا گفت: دور نگه داشتن مادر از محیط خانواده، تک تک فرزندان را در معرض تهدید قرار می دهد، پس باید به این قشر توجه خاصی شود.

وی با بیان اینکه با تولید انواع ترشی، مربا و … هزینه زندگی خود و فرزندانش را تامین می کند، گفت: از چک برگشتی و زندانی شدن وحشت بی اندازه ای دارم ولی با این همه مجبور هستم با چک، نسیه و قرض کار کنم وگرنه از تامین مخارج زندگی ام ناتوان خواهم ماند.

این مادر بیان کرد: حتی یک بار به خاطر اینکه کرونا مبتلا شدم و نتوانستم تولیداتم را بفروشم، در معرض برگشت خوردن چک هایم قرار گرفتم ولی کسبه و دوستانم کمکم کردند.

زندانی شدن مادر پیامدهای ناگواری برای خانواده دارد

جامعه شناس و استاد یار گروه علوم اجتماعی مهتاب اندیشمند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:  بدون شک زنان به ویژه مادران عضو اصلی در کانون خانواده به شمار می روند، تا جایی که فقدان مادران در خانواده به هر دلیلی که باشد، خود می‌تواند عامل ایجاد آسیب های مختلف باشد و کانون گرم خانواده را به نابودی بکشاند.

وی ادامه داد: چنانچه جای خالی مادر به خاطر زندانی شدن او باشد، گرچه مسئله مالی و جرم غیرعمد نیز باشد، به طور قطع آسیب های بیشتری فرزندان وی را تهدید می کند.

این پژوهشگر حوزه زن و خانواده با بیان اینکه گاه بانوان در اثر غفلت یا ساده انگاری در دام چک بلامحل یا کلاهبرداران افتاده و روانه زندان می شوند، گفت: برای حضور زنان در جامعه و تحرک اجتماعی این قشر، باید بسترهای امن و مطمئن ایجاد شود.

اندیشمند با بیان اینکه باید شرایط به گونه ای مدیریت شود، که زنان و مادران از آسیب های اجتماعی مختلف دور بمانند، گفت: حمایت از زنان در خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست باید قبل از وقوع آسیب‌ اجتماعی صورت گیرد، پس از اینکه زنان به دلیل مشکلات معیشتی در دام مشکلات مختلف افتادند، به فکر رها کردن آنها نباشیم.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه زندانی شدن یک مادر پیامدهای ناگواری برای خانواده و به تبع آن جامعه دارد، اظهار کرد: پس باید از زندان افتادن بانوان به خاطر جرایم مختلف به ویژه مالی پیشگیری کنیم، اگر کسی نیز معسر شناخته شد، هر چه سریع تر نسبت به نجات او اقدام شود.

اجرای پویش “مادر می آید” در آذربایجان غربی

صفیه محمودزاده، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی به اجرای پویش آزادسازی مادران زندانی معسر جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی این پویش در حال اجرا است، که مردم مومن و خداجو می توانند برای شرکت در این امر خداپسندانه کمک های نقدی خود را به شماره کارت رقیه جهانبخش مدیر اجرایی پویش به شماره ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۴۷۰۲۷۱۰ واریز کنند.

وی با بیان اینکه پویش ” مادر می آید” برکات زیادی را تاکنون در آذربایجان غربی داشته است، گفت: تاکنون ۱۲ زن را با همت خیرین از بند آزاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ٣ نفر توسط جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی و ٩ نفر با همت جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه  آزاد شده اند، گفت: مجموع مبلغ جمع آوری شده توسط جامعه زنان سپاه شهدای استان بیش از یک میلیارد ریال است.

این مسئول با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای این اقدام خداپسندانه توسط خیرین و کمک های مردمی تامین شده است، بیان کرد: از این رهگذر برای آزادسازی مادران معسری که در بند جرایم غیر عمد هستند و به خاطر بدهی مالی در زندان به سر می برند، اقدام کرده ایم، همچنین بخشی از منابع مالی اهدایی خیران صرف نجات از قصاص یک مادر با ٣ فرزند شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن قدردانی از مردم نوع دوست و نیکوکار استان، اضافه کرد: مردم فهیم آذربایجان غربی در این قبیل امور همیشه پیشتاز بوده اند.

به گزارش ایسنا؛ همه بر این موضوع اذعان دارند که مادر تکیه گاه سایر اعضای خانواده است، حضور یا عدم حضورش در سرنوشت یکایک فرزندان و همسر تاثیر دارد بنابراین می طلبد برای رفع خلاء مادران زندانی معسر اقدام اساسی انجام گیرد، خیران، هیئتی ها، بسیج و … همه ظرفیت خود را برای آزادسازی مادران واجدالشرایط تجمیع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست